توربین‌های بادی به وسیله پرینترهای سه بعدی ساخته خواهند شد


توربین‌های بادی به وسیله پرینترهای سه بعدی ساخته خواهند شد

شرکت ژنرال الکترونیکز سعی دارد توربین‌های بادی جدید با ارتفاع 200 متری را توسط پرینتر‌های سه بعدی تولید کند.

توربین‌های بادی به وسیله پرینترهای سه بعدی ساخته خواهند شد

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت ژنرال الکترونیکز اخیراً اظهار داشته که آن‌ها در حال آماده‌سازی پرینتر‌های سه بعدی بزرگی هستند که قادر خواهد بود توربین‌های بادی بلندی به ارتفاع یک آسمان خراش را بسازد. این سازمان در حال فعالیت با شرکای خود است تا مواد اولیه لازم و محل قرارگیری پرینتر‌ها را فراهم سازد.

اطلاعات تکمیلی از اقدامات شرکت ژنرال الکترونیکز برای ساخت توربین‌های بادی مرتفع با پرینتر‌های سه بعدی

همان‌طور که مشخص است، توربین‌های بلند می‌توانند باد‌های قدرتمندتری را به خود بگیرند و در نتیجه انرژی بیشتری تولید کنند. اما ساخت چنین توربین‌هایی بسیار دشوار است چرا که قرار دادن قطعات آن در ارتفاعات زمان بسیاری را به خود اختصاص می‌دهد. شرکت ژنرال الکترونیکز امیدوار است با استفاده از پرینتر‌های سه بعدی بتواند این توربین‌های بادی را هرجایی که تمایل دارد به طور کامل بسازد و دیگر نیازی به انتقال وسایل حمل تیر آهن‌های بزرگ را نداشته باشد. بر اساس ادعای این شرکت ارتفاع توربین‌ها تا دویست متر هم قابل اجرا است که در واقع دو برابر ارتفاع یک توربین معمولی به حساب می‌آید.

توربین‌های بادی به وسیله پرینترهای سه بعدی ساخته خواهند شد

گفتنی است توربین‌های معمولی می‌توانند تا ۲۰۰۰ کیلووات برق تولید کنند. همچنین در حال حاضر بلندترین توربین‌های جهان در آلمان با ارتفاع ۱۷۸ متر وجود دارند و حالا ژنرال الکترونیکز سعی دارد این عدد را پشت سر خود بگذارد. از آن‌جایی که این مجموعه یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ساخت توربین بادی است می‌تواند به راحتی مرز تولید این تجهیزات را تحت تأثیر اقدامات خود عوض کند. اما این اولین شرکتی نیست که سعی دارد با استفاده از پرینتر‌های سه بعدی توربین بادی تولید کند.

در گذشته نیز شرکت RCAM با سرمایه ۱.۲۵ میلیون دلاری سعی کرد چنین اقدامی را اجرایی کند. تحقیقات این شرکت همچنان در حال انجام است و تا به حال نتیجه نهایی را به نمایش در نیاورده است. شرکت ژنرال الکترونیکز، اما هدفی جدی‌تر در نظر دارد و تلاش می‌کند اهداف خود را تا پایان سال ۲۰۲۳ به بهترین نحو عملی کند.

بیشتر بخوانید

تجربه مبارزه با داعش در بازی «تکاور»؛ نسخه ریمستر این عنوان به بازارهای جهانی می‌رسد

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه یکشنبه 2 اردیبهشت 1403