رییس مجمع نمایندگان یزد: مطالبات معلمان بازنشسته پیگیری می‌شود


رییس مجمع نمایندگان یزد: مطالبات معلمان بازنشسته پیگیری می‌شود

یزد- ایرنا- رییس مجمع نمایندگان یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبات معلمان بازنشسته استان برای رسیدن به حق و حقوق خود از جمله موضوع های مهمی است که با جدیت با همکاری سایر بخش‌ها از سوی برگزیدگان آنها پیگیری می‌شود.

دکتر سید جلیل میرمحمدی پنجشنبه شب در دیدار تعدادی از معلمان بازنشسته استان افزود: معلمی یکی از شریف‌ترین مشاغلی است که باید بیش از گذشته در راستای ارتقای جایگاه آن اقدام شود.

وی ادامه داد: بررسی مسایل و مشکلات معلمانی که همه زندگی خود را وقف تعلیم و تربیت آینده‌سازان میهن اسلامی کرده اند یکی از وظایف مهم نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر مسوولان است .

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فرهنگیان باید بدون دغدغه مالی و معیشتی همچنان با حضور در عرصه‌های علمی و فرهنگی به نظام و انقلاب مقدس اسلامی خدمت کنند.

میرمحمدی گفت: نقش معلمان به خصوص بازنشستگان خدوم بر هیچ فردی پوشیده نیست و باید با عزم جدی و همکاری سایر بخش‌ها برای رفع نیازها و تامین مطالبات بر حق این قشر فرهیخته اقدام کرد.

وی در این دیدار قول داد با همکاری نمایندگان مجلس نسبت به پیگیری خواسته‌های معلمان بازنشسته اقدام کند.

رسیدگی برای تحقق لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان جزو مطالبه اصلی معلمان است که در این دیدار مطرح شد و اجرای کامل قانون مدیریت خدمات کشوری، انجام قانون نظام هماهنگ حقوق و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان نیز مورد تاکید قرار گرفت.

طی سال‌های گذشته بازنشستگان آموزش و پرورش بارها اجرای طرح همسان‌سازی حقوق خود را خواستار شدند.

یزد ۱۵ هزار بازنشسته فرهنگی و نزدیک به ۱۶ هزار فرهنگی شاغل دارد و این استان با یک ‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، حدود ۲۷۰ هزار دانش‌آموز و ۲ هزار و ۱۰۰ مدرسه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !