یادداشت نیویورک تایمز در میان کاربران خبرآنلاین جنجال به پا کرد


یادداشت نیویورک تایمز در میان کاربران خبرآنلاین جنجال به پا کرد

یک روزنامه آمریکایی در تحلیلی عنوان کرد که ترامپ از ایران درخواست کمک دارد تا در انتخابات پیروز شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه نیویورک تایمز در یادداشتی با عنوان «ترامپ با ترغیب ایران به معامله بزرگ، گفتگوهای هسته ای را به انتخابات گره می زند» نوشت: ترامپ روز جمعه ضمن قدردانی از آزادی زندانی آمریکایی، از تهران خواست تا پیرامون پرونده ی هسته ای اش یک معامله ی بزرگ را رقم بزند.او پیشنهاد رسیدن ایران به شرایط بهتر تا قبل از پایان دوره ی ریاست جمهوری اش را مطرح کرد، گویی از تهران دعوت می کرد تا در بازگشتش به دفتر ریاست جمهوری به او کمک کند.

کاربران خبرآنلاین به این یاداشت واکنش بسیاری داشتند و این خبر با بالاترین کامنت سرویس بین الملل و دیپلماسی همراه بود. برخی از اظهار نظر کاربران که به یک بحث داغ تبدیل شده است را در ادامه می خوانیم:

اگه دقت کرده باشین که موقعی که اوباما رئیس جمهوربود. تویه اون سال های اخیرش پیشنهادات دوستی با ایران رو می داد. که همون داعشو ساخت. حالا ترامپ تویه این زمان درخواست کمک و دوستی با ایرانو داده. این ترامپ یک چیزی بدتر از داعش وکرونا می‌سازه.

مجید نوشت: ترامپ از سیاست چیزی نمیداند وفریب نتانیاهو احمق را خورد و نتانیاهو با دروغ پردازی و استفاده از ساده لوح بودن او را فریب داد و امریکا را منزوی کرد

کاربر دیگری نوشت: مذاکره را با دورهمی اشتباه گرفته. تو اصلاً می دونی معنی قوانین بین المللی چیست.بر فرض که همین امروز هم با هم بنشینیم و مذاکره شروع کنیم. حداقل 10 سال طول می کشد تا به یک توافقنامه برسیم. اونوقت هم نه تنها رییس جمهور نیستی بلکه فکر نکنم که زنده هم باشی.

مخاطب دیگری عنوان کرد: خدمت اون دسته آقایون ،بگم : کار ترامپ در کاخ سیاه، تمام شده،و هیچ مذاکره‌ای انجام نخواهد شد. هیچ‌وقت نبایستی به امریکا اعتماد کرد، چون امریکا فقط یک هدف دارد، و آن : قدرت مطلق بودن، و همه چیز رو فقط به خودش میخواد. و واسه همینم اعتماد نمیشه کرد.

مشروح نظرات را اینجا بخوانید.

310 310

کد خبر 1400576

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟