نمازجمعه در 5 شهرستان خراسان جنوبی اقامه می‌شود


نمازجمعه در 5 شهرستان خراسان جنوبی اقامه می‌شود

بیرجند - ایرنا - معاون فرهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی گفت: نمازجمعه این هفته با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در پنج شهرستان و 11 نقطه استان اقامه می‌شود.

حجت الاسلام ابوالفضل نورس روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۲۶ میعادگاه نمازجمعه خراسان جنوبی، این آیین عبادی سیاسی امروز در شهرستان‌های سرایان، بشرویه، زیرکوه، درمیان، خوسف و همچنین بخش دستگردان شهرستان طبس برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت شیوع بیماری کرونا و درخواست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نمازجمعه این هفته در ۶ شهرستان خراسان جنوبی برگزار نمی‌شود که شامل نهبندان، سربیشه، قاینات، طبس، فردوس و بیرجند است.

معاون فرهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل‌های برپایی نمازجمعه گفت: استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی از مهمترین عوامل پیشگیرانه است.

وی اظهار داشت: نمازگزاران ضمن استفاده از دستکش و ماسک، مهر و سجاده شخصی به همراه داشته باشند.

نمازجمعه هفته گذشته (۲۳ خرداد) در ۱۸ شهر استان که به عنوان منطقه سفید (کم‌خطر) یا زرد (خطر متوسط) براساس مصوبه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اعلام شده بود، برگزار شد.

هر هفته پیرو مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه هر منطقه‌ای که سفید اعلام شود، نمازجمعه در آن شهر برگزار می‌شود و از اول تیر امسال به صورت رسمی نمازجمعه در شهرهایی که با عنوان منطقه زرد (خطر متوسط) اعلام شوند نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت برای برگزاری نمازجمعه ضروری است و این دستورالعمل‌های ارسالی در اختیار ائمه جمعه استان قرار گرفته است.

براساس تصمیم ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، شهرستان‌های کشور به مناطق سفید (کم‌خطر)، زرد (خطر متوسط) و قرمز (پرخطر) تقسیم‌بندی می‌شوند و این رنگ‌بندی با توجه به موارد بستری بیماران تنفسی در شهرستان‌ها متغیر است.

نمازجمعه از ۱۵ اسفند پارسال به دلیل شیوع کرونا در مرکز استان و شهرستان‌های خراسان جنوبی اقامه نشد و از یک ماه پیش در برخی شهرستان‌ها برگزار شد.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و تا پیش از شیوع کرونا ۲۶ نقطه این استان محل برپایی نمازجمعه بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق