انتشار آرشیو وزارت دفاع روسیه درباره روزهای اول جنگ : آلمانی ها فرار می کردند!


انتشار آرشیو وزارت دفاع روسیه درباره روزهای اول جنگ : آلمانی ها فرار می کردند!

وزارت دفاع روسیه اسناد بایگانی شده خود درباره روزهای اول جنگ کبیر میهنی مردم شوروی با آلمان نازی را از حالت سریت خارج کرده و منتشر ساخت.

به گزارش اسپوتنیک، پورتال وزارت دفاع روسیه اطلاعات مربوط به عملیات ارتش سرخ ، گزارش های عملیاتی و شناسایی ، گزارش های رسیده از جبهه ها ، گزارش های رمزنگاری شده و سوابق شرکت کنندگان در خط مقدم جبهه را منتشر کرده است.

طبق اسناد ارتش سرخ ، سربازان شوروی در مرحله اول دفاع توانستند دشمن را در منطقه راوا- روسکایا استان لووف به عقب برانند و در آنجا یگان های لشکر ششم ارتش سرخ توانستند طی یک روز حدود پنجاه هواپیمای آلمانی را منهدم کنند.

در راستای دیگر ، لشکر دوازدهم جبهه جنوب غربی حدود 800 سرباز آلمانی را از پای در آورده و طی 24 ساعت 177 هواپیما و شش تانک دشمن را منهدم کرد.

این پورتال همچنین حاوی خاطرات فرماندهان در مورد مرحله اول جنگ است. آنها خاطرنشان کردند که آلمانی ها هنگام حمله ارتش سرخ با فریاد زدن فرار می کردند ، و وقتی حتی یک جنگنده اتحاد جماهیر شوروی ظاهر می ششد ، بمب افکن های آلمانی با عجله می گریختند.

در پورتال وزارت دفاع روسیه خاطرنشان می شود "فرماندهان ضمن صحبت در مورد نقاط ضعف دشمن می گویند آلمانی ها در شب پیشروی نمی کنند ، هنگام استراحت واحدهای تانک بی احتیاطی و سهل انگاری نشان می دهند ، توپچی های دشمن بدون در نظر گرفتن کارآیی آتش گشوده و فقط می خواهند قدرت آتش خود را نشان دهند اما به طور کلی آلمانی ها با روش و برنامه خاص خود پیشروی می کنند."

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403