روسیه روحیه تهاجمی آمریکا را محکوم کرد


روسیه روحیه تهاجمی آمریکا را محکوم کرد

وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: سند راهبرد دفاع فضایی آمریکا، روحیه تهاجمی سیاست واشنگتن در حوزه فضا را ثابت می‌کند.

روسیه روحیه تهاجمی آمریکا را محکوم کردبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از مسکو، به دنبال انتشار راهبرد دفاع فضایی جدید آمریکا، وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه روحیه تهاجمی آمریکا را محکوم کرد.
بر اساس این راهبرد که روز جمعه توسط وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) منتشر شد، آمریکا می‌خواهد مانع از آن شود که چین و روسیه کنترل فضا را در دست گیرند. آمریکا در این مسیر روی کمک هم پیمانان خود از جمله کمک‌های مالی آن‌ها حساب می‌کند.
وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «این سند، روحیه تهاجمی سیاست واشنگتن در حوزه فضا را ثابت می‌کند. طرف آمریکایی فضا را میدان نبرد فرض کرده است. هرگونه رویارویی مسلحانه در فضا می‌تواند تبعات شومی برای امنیت بین المللی و ثبات راهبردی در پی داشته باشد».
مسکو از واشنگتن خواسته است که سیاست مسئولانه‌ای در این زمینه اتخاذ کند. در ادامه این بیانیه چنین آمده است: «روسیه به نوبه خود موضع کاملاً متفاوتی دارد و اولویت را به استفاده از فضا فقط برای مقاصد صلح آمیز می‌دهد. روسیه همچنین تلاش می‌کند مانع از رقابت تسلیحاتی در فضا بشود».
بر اساس راهبردی که واشنگتن منتشر کرده است، چین و روسیه مهمترین تهدید استراتژیک محسوب می‌شوند، زیرا این دو کشور اقدام به توسعه، آزمایش و استقرار ظرفیت‌های نظامی در فضا کرده اند و دکترین نظامی آن‌ها استفاده از این ظرفیت‌ها را در صورت بروز مناقشه پیش بینی کرده است.
در سند منتشر شده در واشنگتن همچنین آمده است: «دکترین‌های نظامی چین و روسیه فضا را برای جنگ مدرن، مهم ارزیابی کرده و استفاده از تسلیحات فضایی را به عنوان ابزاری برای کاهش تأثیر نظامی آمریکا و هم پیمنانانش و کسب پیروزی در جنگ‌های آینده در نظر می‌گیرد».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی