نام‌نویسی بیش از پنج هزار واحد آسیب‌دیده از کرونا در سامانه کارا همدان


نام‌نویسی بیش از پنج هزار واحد آسیب‌دیده از کرونا در سامانه کارا همدان

همدان- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان با بیان اینکه تا چند روز آینده ارائه مدارک متقاضیان در سامانه کارا شتاب می‌گیرد گفت: تاکنون پنج هزار و 217 واحد آسیب دیده از کرونا این استان در سامانه نام‌نویسی کردند.

احمد توصیفیان روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در راستای جبران برخی آسیب‌های ناشی از بیماری کرونا بر روی کسب و کار ۸۰۴ میلیارد تومان در ۱۵ بانک به عنوان سهم استان همدان در نظر گرفته شده که دستورالعمل و ضوابط پرداخت آن تشریح شده است.

وی با بیان اینکه ۱۴ رسته برای دریافت این تسهیلات اعلام شده و صاحبان کسب و کار تقاضای خود را ثبت می‌کنند اضافه کرد: ۳۳ هزار و ۴۸۶ واحد در استان همدان مشمول این تسهیلات هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: بعد از ثبت نام متقاضی در سامانه کارا دستگاه اجرایی پرونده را بررسی و پس از تایید به بانک عامل معرفی می‌کند و بانک در یک هفته باید تسهیلات را پرداخت کند.

توصیفیان به رقم تسهیلات تخصیص داده شده به بنگاه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: تسهیلاتی به میزان ۶ میلیون تومان برای رانندگان مسافری خویش فرما، ۱۲ میلیون تومان برای بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا به ازای هر فرد و ۱۶ میلیون تومان هم برای بنگاه‌های آسیب دیده که به دستور ستاد ملی کرونا تعطیل شده‌اند در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برای بنگاه‌هایی که زیر ۱۶ میلیون تومان تسهیلات می‌گیرند فقط سفته یا چک، بنگاه‌های متقاضی ۱۶ تا ۴۸ میلیون تومان سفته با یک ضامن، تا ۱۶۰ میلیون تومان سفته با دو ضامن، ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون سفته با سه ضامن و بالای ۲۰۰ میلیون هم با توافقی که با بانک‌ها می‌شود تسهیلات پرداخت می‌شود و این تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد و تنفس سه ماهه با بازپرداخت ۲۴ ماهه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش