20 میلیارد ریال به خط انتقال سد آزادی ثلاث‌باباجانی اختصاص یافت


20 میلیارد ریال به خط انتقال سد آزادی ثلاث‌باباجانی اختصاص یافت

کرمانشاه- ایرنا- فرماندار ثلاث‌باباجانی گفت: برای رفع مشکل خط انتقال آب سد آزادی به دشت حر این شهرستان 20 میلیارد ریال اعتبار تخصیص پیدا کرده است.

«یدالله شکری» روز شنبه به ایرنا افزود: با توجه به اهمیت موضوع و پیگیری های انجام شده و دستور استاندار کرمانشاه یک طرح اضطراری (ایستگاه پمپاژ جایگزین) نیز برای انتقال آب سد به دشت حر نیز اجرایی شده و با خرید ۲ دستگاه ژنراتور به اتمام می رسد.

او گفت: به منظور رفع دغدغه کشاورزان و بهره برداران، طرح اضطراری خط انتقال نیز با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال در حال اجرا است تا در صورت بروز مشکل یا شکستگی احتمالی در خط انتقال اصلی، این خط اضطراری وارد مدار شود.

وی اظهار داشت: همچنین برای رفع مشکل و اصلاح نقطه آسیب دیده خط انتقال آب سد آزادی به دشت حر شهرستان ثلاث باباجانی هشت میلیارد ریال تامین اعتبار شد.

شکری اضافه کرد: آب موردنیاز روستاهای پایین دست و تامین آب کشاورزی برای بیش از ۹۰۰ هکتار زمین کشاورزی دشت حر و ۴۰ هکتار باغات قلقله از محل سد آزادی تامین می شود و ۸۰ لیتر بر ثانیه به منظور تامین آب شرب شهری تخصیص پیدا کرده است.

وی گفت: بهره برداری از آب سد آزادی برای توسعه کشاورزی و اقتصادی شهرستان یک ضرورت است.

سد آزادی در فاصله ۷۰ کیلومتری کرمانشاه و ۹۰ کیلومتری شهرستان ثلاث باباجانی، بر روی رودخانه زمکان ساخته شده است و برای احداث آن ۷۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

حجم مخزن این سد ۷۰ و نیم میلیون متر مکعب است و تأثیر بسزایی در گسترش فعالیت های اقتصادی در حوزه کشاورزی را ایجاد کرده است.

شهرستان ثلاث باباجانی حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت دارد و دارای سه بخش مرکزی، ازگله و زمکان با ۲۰۹ روستا است که ۱۶۷ روستای آن دارای سکنه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن