رویدادهای خبری کرمانشاه در هفته‌ای که گذشت


رویدادهای خبری کرمانشاه در هفته‌ای که گذشت

کرمانشاه- ایرنا- انتصاب فرماندار سنقروکلیایی، افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، تشیکل ستاد ساماندهی اجاره مسکن، سفر معاون کل وزارت بهداشت به کرمانشاه و جان باختن 2 کودک هرسینی به علت گرما در خودرو از مهمترین رویدادهای خبری استان در هفته گذشته (24 تا 30 خرداد) بود.

اولین رویداد خبری مهم استان در هفته گذشته برگزاری نشست ستاد مدیریت کرونا در استانداری کرمانشاه بود که هوشنگ بازوند استاندار در این نشست از افزایش آزمایش های کرونا به هزار مورد در روز خبر داد.

وی گفت: پیش از این روزانه ۸۰۰ مورد آزمایش بیماری کرونا در آزمایشگاه‌های استان انجام می‌شد و افزایش آن به یک هزار مورد در کشور کم نظیر است.

بازوند همچنین با اشاره به اینکه وضعیت کرمانشاه در رابطه با شیوع بیماری کرونا قرمز است، گفت: تمام مدیران دستگاه های اجرایی موظف هستند که نظارت های خود در رابطه با رعایت پروتکل های بهداشتی تشدید کنند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: سازمان صمت و اتاق اصناف باید بازرسی های خود را تشدید کنند تا در رستوران ها با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند و پروتکل های بهداشتی در فروشگاه ها رعایت شود.

فرماندار سنقر و کلیایی منصوب شد

وزیر کشور در حکمی «غلامرضا مرتضوی» را به سمت فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی منصوب کرد.

غلامرضا مرتضوی در اوایل اردیبهشت ماه سالجاری و طی حکمی از سوی هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه به عنوان سرپرست فرمانداری سنقر و کلیایی معرفی شد.

۱۰۹ میلیارد تومان طرح کشاورزی در استان کرمانشاه افتتاح شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: ۸۵ طرح کشاورزی با ۱۰۹ میلیارد تومان اعتبار در هفته جهاد کشاورزی در این استان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

نوربخش حاتمی باتبریک هفته جهاد کشاورزی (۲۱ تا ۲۷ خرداد ماه) افزود: با افتتاح و بهره برداری از این تعداد طرح در زیربخش‌های مختلف بخش کشاورزی برای ۴۲۰ نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

دهه کرامت فرصت شناخت عظمت امام رضا (ع) است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه دهه کرامت را فرصت مغتنمی برای تبیین عظمت امام رضا (ع) برای جهان دانست و بر برگزاری شکوهمند این دهه متناسب با شیوه‌نامه‌های بهداشتی تأکید کرد.

آیت‌الله «مصطفی علما» در نشست ستاد برگزاری دهه کرامت استان کرمانشاه گفت: تولّد و یا شهادت هر کدام از ائمه (ع) سوژه‌های مناسبی است تا بتوانیم، ضمن روحیه بخشی، برنامه‌های جذاب و مردم پسندی را برای افکار عمومی تدوین و اجرا نماییم.

وی تاکید کرد: اجرای همه جانبه این برنامه فرصت‌های خوب و مطلوبی فرارویمان قرار می‌دهد تا بتوانیم فرهنگ اصیل اسلامی را القا کنیم و در این راستا برادران و خواهران اهل سنت استان ارادت ویژه‌ای به امام رضا (ع) دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

۲۱۱ کیلوگرم موادمخدر در کرمانشاه کشف شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از اجرای طرح بزرگ ارتقاء امنیت اجتماعی در شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: در این طرح ۴۸ ساعته نتایج خوبی از جمله کشف ۲۱۱ کیلوگرم انواع موادمخدر، اعمال قانون ۷۰۶ دستگاه وسیله نقلیه متخلف، دستگیری ۹۶ مجرم و کشف ۵۰ گرم طلا و ۳۶ دستگاه گوشی سرقتی حاصل شد.

سردار علی اکبر جاویدان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: کشف ۹۲ قبضه سلاح، ۴۸ تیغه خشاب، ۳۶۴ عدد فشنگ جنگی و شکاری و چهار دستگاه خودروی مسروقه از دیگر اقدامات پلیس بود.

وی گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی نیز با زیرنظر گرفتن بازار طلافروش ها و خیابان گمرک موفق به دستگیری هشت نفر از دلالان غیرمجاز ارز شدند.

سردار جاویدان کشف ۱۰۴ حلقه لاستیک، ۲ هزار و ۲۰۰ قلم دارو، چند قلم لوازم خانگی قاچاق و همچنین ۳۸۳ لیتر مشروبات الکلی دست ساز از دیگر اقدامات صورت گرفته در طرح ارتقا امنیت اجتماعی اعلام کرد.

رییس کل دادگستری کرمانشاه: در تمام پرونده‌ها سازش را در اولویت قرار داده‌ایم

ربیس کل دادگستری استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم کاهش تعداد پرونده‌های موجود دستگاه قضایی استان، گفت: باید تا آنجایی که ممکن است پرونده های موجود را از طریق صلح و سازش حل کنیم.

«پرویز توسلی‌زاده» در نشست با قضات و مسوُولان دادسرای استان، افزود: انتظار می‌رود برای رسیدن به هدف مطلوب، شعب دادسرا با تلاش مضاعف تعداد بیشتری از پرونده ها را رسیدگی نمایند.

وی اعلام کرد: البته برای رسیدگی سریعتر به پرونده های دادسرا ۱۵ قاضی جدید را در هشت ماه گذشته به این مرکز اضافه کردیم و برنامه داریم تا چند ماه آینده هم تعدادی دیگر اضافه کنیم.

توسلی زاده تاکید کرد: طبق آمارها حدود ۱۰ درصد جرایمی که در استان رخ می دهد، در حوزه جرایم مهم قرار می گیرند، لذا قضات ما باید بیشتر به این پرونده ها تمرکز کنند و سایر پرونده ها را به سمت سازش و قرار نهایی سوق دهند.

رییس هیات اسکواش استان کرمانشاه انتخاب شد

«اردشیر خسروی» در مجمع انتخاباتی هیات اسکواش استان کرمانشاه به عنوان رییس جدید این هیات انتخاب و معرفی شد.

مجمع انتخاباتی هیات اسکواش کرمانشاه، در سرسرای شهید هادیان مجموعه ورزشی ازادی کرمانشاه با حضور رییس فدراسیون، مدیرکل ورزش و جوانان استان و اعضای مجمع برگزار شد.

حریرچی: کرمانشاه جزو استان‌های موفق در کنترل کرونا بوده است

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کرمانشاه جزو استان‌های موفق در کنترل و مدیریت بیمارری کرونا بوده است که جای تقدیر دارد.

دکتر ایرج حریرچی در نشست با استاندار کرمانشاه که در سرسرای جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: اعمال یکسری محدودیت ها در تردد و محدود کردن برخی فعالیت ها باعث شده تا کرمانشاه جزو استانهای موفق از لحاظ کنترل کرونا قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین در ارزیابی های صورت گرفته از عملکرد مناطق مختلف، کرمانشاه جزو استان هایی بود که توانست با اجرای مصوبات ستادملی مقابله با کرونا و همچنین برخی تصمیمات استانی روند خوبی را در کنترل کرونا طی کند.

حریرچی تصریح کرد: امروز و با وجود شیوع کرونا در کرمانشاه و قرار گرفتن این استان در وضعیت قرمز به خاطر پیش بینی های قبلی صورت گرفته، نگرانی از بابت بستری کردن بیماران و ارایه خدمات لازم به آنها نداریم.

استاندار: احتمال تعطیلی دفاتر پیشخوان در کرمانشاه به علت شیوع کرونا

استاندار کرمانشاه از احتمال تعطیلی ۱۰ روزه دفاتر پیشخوان در استان به علت تشکیل صف‌های طویل مقابل آنها و در راستای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا خبر داد.

هوشنگ بازوند در نشست با معاون کل وزارت بهداشت که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، گفت: دفاتر پیشخوان به علت نوع فعالیت و ازدحام هایی که در آن صورت می گیرد می تواند یکی از عوامل اصلی شیوع کرونا به شمار رود.

وی ادامه داد: در روزهای آتی تصمیم لازم با هماهنگی کمیته استانی مقابله با کرونا در خصوص تعطیلی ۱۰ روزه این دفاتر به شرطی که باعث وارد آوردن ضرر به مردم نشود اتخاذ و نتیجه به مردم اعلام می شود.

بازوند ادامه داد: یکی دیگر از منابع نگرانی ما برای شیوع کرونا مطب پزشکان است و به نظر می رسد نیمی از مراجعان و بیماران اصول حفاظتی لازم را رعایت نمی کنند و به همین دلیل از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی خواسته ایم تا به مطب ها اعلام کنند که در نوبت دهی های خود فاصله انداخته و از ازدحام در انها جلوگیری کنند.

کرمانشاه در پیک بیماری کرونا قرار دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: پیک بیماری کرونا به نظر می‌رسد در کرمانشاه آغاز شده و یا اینکه تا یک هفته دیگر آغاز شود از این رو باید آمادگی لازم را برای مقابله با آن داشته باشیم.

محمودرضا مرادی در نشست استاندار و معاون کل وزارت بهداشت که در سرسرای جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: طبق پیش بینی های صورت گرفته احتمالا تا ۱۰ تیر که پیک کرونا را پشت سربگذاریم تعداد افراد بستری ناشی از ابتلا به کرونا به ۵۰۰ نفر برسد.

وی افزود: یکی از دغدغه های موجود افزایش تعداد افراد بستری شده مبتلا به کرونا طی ۲ سه هفته اخیر و همچنین مرگ و میر ناشی از بیماری بوده است که جای نگرانی دارد.

وزارت‌ صنعت ماسک مورد نیاز مردم را تامین می‌کند

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طبق دستور رییس جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به تامین ماسک‌های پارچه ای ارزان قیمت و قابل شسشتو برای مردم شده است.

ایرج حریرچی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با توجه به افزایش تولید ماسک در نقاط مختلف کشور قیمت آن هم کاهش قابل ملاحظه ای داشته است و تقریبا در دسترس همه مردم قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش خود به تصویب افزایش اختیارات به استان ها در جلسه گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد و گفت: با توجه به اینکه الگوی بیماری در استان های مختلف کاملا متفاوت است این اختیارات در جلسه روز شنبه (۳۱ خرداد) این ستاد نهایی خواهد شد.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با تقدیر از عملکرد استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در راستای مقابله با بیماری کرونا و کنترل آن، گفت: خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده هم اکنون بیشتر از ۲ برابر افراد بستری شده در بیمارستان ها تخت برای بستری مبتلایان جدید وجود دارد.

جان باختن ۲ کودک هرسینی در داخل خودرو به علت گرما

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه، از جان باختن ۲ کودک سه و چهار ساله هرسینی به دلیل محبوس شدن داخل خودرو و خفگی بر اثر گرما خبر داد و گفت: پس از اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر مرگ ۲ کودک خردسال در یکی از روستاهای شهرستان هرسین، تیمی از ماموران به محل اعزام شدند.

سرهنگ «محمدرضا آمویی» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با حضور پلیس مشخص شد، یک دختر سه ساله به نام «دلنیا» و یک پسر چهار ساله به نام «حسین» که دخترخاله و پسرخاله بودند پس از غفلت والدین خود، سوار بر یک دستگاه خودروی سواری سمند متعلق به خانواده یکی از آنها که زیر تابش آفتاب هم قرار داشته، می شوند.

وی با بیان اینکه این دختر و پسر خردسال پس از دقایقی بازی کردن زمانی که قصد خروج از اتومبیل را داشتند درب را به روی خود بسته می بینند و تلاش های بی حاصل و خستگی وارده به آنها از یک سو و گرمای آفتاب هم از سوی دیگر باعث از حال رفتن آن ها در داخل خودرو می شود.

ستاد ساماندهی اجاره مسکن در کرمانشاه تشکیل شد

فرماندار شهرستان کرمانشاه اعلام کرد: ستاد ساماندهی اجاره مسکن متشکل از نمایندگان دستگاه قضایی، فرمانداری، اداره بازرسی، اتاق اصناف و نماینده اتحادیه بنگاه داران معاملات ملکی به منظور نظارت بر این بازار به دستور استاندار کرمانشاه و با حمایت دستگاه قضایی تشکیل شد.

فضل الله رنجبر، اظهارداشت: این ستاد بر رهن و اجاره مسکن در شهر کرمانشاه نظارت ویژه خواهد داشت تا از افزایش خودسرانه قیمت املاک جلوگیری شود.

به گفته وی، براساس تصمیم گرفته شده در این ستاد قیمت اجاره بهای مسکن در شهر کرمانشاه تنها می تواند تا سقف ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد و این افزایش قیمت براساس نظر کارشناسان در مناطق مختلف متفاوت است.

رنجبر ادامه داد: این ستاد از فردا (۳۱ خرداد) بازرسی و نظارت بر دفاتر ثبت قرارداد بنگاه های معاملات ملکی را آغاز می‌کند و در صورتی که املاک بیش از قیمت کارشناسی اجاره داده شده باشند، بر اساس قانون متخلفان به دستگاه قضایی و تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.

نام سه محصول غیراستاندارد در کرمانشاه اعلام شد

مدیرکل استاندارد کرمانشاه گفت: سه محصول با نام‌های تجاری «گلاب حمید»، «چیپس آراد» و «نمک بسته بندی صدف» فاقد استاندارد است، شهروندان از خرید و مصرف آنها خودداری کنند.

«محمودرضا نیازی» اعلام کرد: طبق تبصره سه ماده ۵۹ قانون نظام صنفی کشور، عرضه و نگهداری و فروش کالاهای مشمول استاندارد اجباری بدون علامت استاندارد ایران ممنوع بوده و با متخلفان از قوانین استاندارد برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: مصرف کنندگان به هنگام خرید کالای مورد نیاز می‌توانند به منظور اطمینان از اصالت علامت استاندارد درج شده روی کالا، کد ۱۰ رقمی ذیل نشان استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به صورت رایگان ارسال و در صورت معتبر بودن علامت استاندارد اقدام به خرید کالا نمایند.

نیازی در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده کالاهایی که پس از ارسال پیامک به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ اعتبار آن‌ها تأیید نشد یا فاقد علامت استاندارد بودند، این اداره کل را از طریق تلفن گویای ۱۵۱۷ در جریان قرار دهند تا با متخلفین مربوطه برخورد قانونی صورت گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام