کتاب نماد ایثار منتشر شد


کتاب  نماد ایثار  منتشر شد

کتاب نماد ایثار با هدف تشریح بخشی از نقش حضرت آیت الله باریک بین، در دوران دفاع مقدس، به قلم حسن شکیب زاده تدوین و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ کتاب نماد ایثار در ۲۱۶صفحه و با شمارگان دو هزار جلد، توسط انتشارات سایه گستر به چاپ رسیده است که حاوی گفتگو با ۲۰تن از یاران، همراهان و مدیران وقت استان، همراه با بخشی از تصاویر و مستندات مربرطه می‌باشد.
در این کتاب همچنین بخشی از وصایای شهدا و نقطه نظرات برخی از والدین محترم شهدا در مورد آیت الله باریک بین مورد استفاده قرار گرفته است.
انتشار قسمت هایی از خطبه‌های نمازهای جمعه ی آیت الله باریک بین که مرتبط با دغدغه های ایشان در طول دفاع مقدس می باشد نیز بخش خواندنی دیگر این کتاب می‌باشد.
علاقمندان برای تهیه کتاب نیز می توانند به کتابسرای علامه، واقع در چهارراه نادری مراجعه کنند.
در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: هنوز آیت‌الله باریک‌بین در قید حیات، ولی در بستر بیماری بودند که احساس کردم فرصت مناسبی خواهد بود که با برگزاری همایشی و در حالی که ایشان هم حضور دارند؛ حداقل از خدمات ارزشمند و ماندگارش در طول هشت سال دفاع مقدس قدردانی و تجلیل شود.
یکی از برنامه‌هایی که قرار شد در این ایام اجرا شود؛ انتشار مجله‌ای با محتوای مورد نظر بود. مجله‌ای که اساس آن گفتگو با دوستان، همیاران و بستگان آیت‌الله و صرفا پیرامون خدمات و نقش ارزشمند ایشان در خصوص رویداد تاریخی جنگ تحمیلی بود.
دست به کار شده و اسامی‌استخراج شد برای گفتگو با بیش از ۵۰ نفر. در زمان‌های باقی مانده با همه‌ی آنها تماس گرفته شد. برخی، خاطرات را از یاد برده بودند. برخی در دسترس نبودند و عده‌ای هم تمایل به گفتگو نداشتند. در نهایت عزیزانی که اعلام آمادگی و گفتگو کردند؛ آنانی هستند که مطالب‌شان در این مجموعه مکتوب شده است.
تقریبا کار مصاحبه‌ها در حال به سرانجام رسیدن بود که متاسفانه و به دلایلی برگزاری این همایش منتفی اعلام و گفتگوها هم به آرشیو سپرده شد.
و امروزها که سه سال از عروج این مرد بزرگ می‌گذرد و مشاهده می‌شود که رغبتی برای پاسداشت بزرگانی اینچنین، آن هم در باب دفاع مقدس وجود ندارد؛ بر آن شدم تا گفتگوهایی را که حاصل تلاش دوستان خوب و ارزشمندم در حوزه‌ی روزنامه نگاری بود، از آرشیو خارج و در قالب کتابی، هر چند مختصر در اختیار علاقمندان قرار دهم.

46

کد خبر 1401309

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس