دانش آموزان در نزدیک‌ترین مدرسه محل سکونت خود ثبت‌نام کنند


دانش آموزان در نزدیک‌ترین مدرسه محل سکونت خود ثبت‌نام کنند

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امسال خانواده‌ها فرزندان خود را در نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت خود ثبت نام کنند چرا که با توجه به شیوع ویروس کرونا هر سرویس مدرسه حداکثر 3 دانش‌آموز را می‌تواند خدمات‌دهی کند.

رضا ناظم زاده، امروز (شنبه-۳۱ خرداد) در نشست خبری، اظهار کرد: تأکید ویژه داریم که امسال خانواده‌ها فرزندان خود را در نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت خود ثبت‌نام کنند چراکه با توجه به شیوع ویروس کرونا هر سرویس مدرسه حداکثر ۳ دانش‌آموز را می‌تواند خدمات‌دهی کند که در نتیجه شهریه این سرویس‌ها تا ۴۰ درصد افزایش خواهد داشت و خانواده‌ها با توجه به وضعیت اقتصادی شاید توان پرداخت آن را نداشته باشند.

وی افزود: آموزش‌های عملی هنرستان‌ها به شکل مجازی تدریس نمی‌شود و از ۶ خرداد تا ۱۵ مرداد این کلاس‌ها به شکل حضوری و در محیط کارگاهی برگزار می‌شود و هم‌اکنون در حال برگزاری است.

به گزارش ایسنا، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در خصوص بازگشایی زود هنگام مدارس تصمیمی اتخاذ نشده است، گفت: متقاضیان ثبت نام در مدارس نمونه دولتی برای ورودی پایه دهم تا پایان وقت امروز فرصت دارند ثبت نام خود را انجام دهند که تا الان ۱۲۵۰۰ نفر این ثبت‌نام را انجام داده‌اند که در نهایت ۳۰ درصد جذب مدارس نمونه دولتی خواهند شد.

ناظم زاده ادامه داد: آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی در ۲۰ تیرماه برگزار خواهد شد و معمولاً در هر یک از مناطق یک مدرسه نمونه دولتی وجود دارد.

ورودیِ پایه اول دبستان ۸۸ هزار نفر است

همچنین معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، اظهار کرد: با وجود شبکه شاد همچنان می‌توان نظارت و راهنمایی درست را به دانش آموزان ارائه داد و برای اینکه مطمئن شویم دانش آموزان پایه اول ابتدایی شایستگی رفتن به پایه بالاتر را دارند تدابیر لازم را اتخاذ کرده‌ایم.

شهین جوانی افزود: امسال کلاس شهر من را برای دانش آموزان ابتدایی طراحی کردیم که در این کلاس برخی دروس به شکل داستان و قصه برای دانش آموزان گفته شد و برای تابستان هم برنامه‌ریزی آموزشی خوبی طراحی کرده‌ایم.

وی گفت: امسال ورودی‌های پایه اول دبستان در استان ۸۸ هزار نفر و خروجی‌ها که پایه ششم هستند ۷۳ هزار نفر خواهد.

مدارس استان فقط پول کتاب و بیمه را می‌توانند دریافت کنند

رئیس اداره ارزیابی و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز، گفت: مدارس استان صرفاً مجاز هستند پول کتاب و بیمه را از دانش آموزان دریافت کنند.

وی افزود: دانش آموزان بهتر است در محدوده سکونت خود ثبت نام کنند و سامانه ۹۹ erp.isfedu.ir/sabt از فردا اول تیر تا ۳۱ شهریور برای دانش آموزان پایه اول و هفتم قابل دسترس است. البته دانش‌آموزانی که قصد دارند خارج از محدوده سکونت خود ثبت نام کنند از اول مرداد می‌توانند به این سامانه اینترنتی مراجعه کنند.

علیرضا محمودی ادامه داد: در ۴۱ ناحیه ستادهای ثبت نام فعال شده‌اند و اگر در هر خصوص اعتراض یا شکایتی وجود داشت مردم می‌توانند شکایت خود را از طریق سامانه اینترنتی shekayat.medu.ir مطرح کنند.

راه‌اندازی ۵۲ پایگاه سنجش سلامت در استان

همچنین رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه از روزی که شیوع ویروس کرونا رخ داد آموزش مجازی را در مدارس استثنایی آغاز کردیم، اظهار کرد: البته برای دانش‌آموزانی که مشکل دسترسی به اینترنت داشتند این فرصت را فراهم کردیم که با حضور انفرادی در مدرسه اشکالات خود را رفع کنند.

محسن الماسی افزود: سنجش سلامت از اول مردادماه آغاز می‌شود و در سال گذشته توانستیم ۳۷ هزار دانش‌آموز را مورد سنجش قرار دهیم و امسال باید ۵۱ هزار دانش‌آموز را مورد سنجش سلامت قرار دهیم.

وی گفت: برای سنجش سلامت دانش آموزان پیش‌دبستانی و پایه اول دبستان ۵۲ پایگاه ثابت و دو پایگاه سیار را در استان اصفهان راه‌اندازی کرده‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم هر روز ۲۰ دانش‌آموز در هر پایگاه مورد سنجش سلامت در ماه‌های مرداد و شهریور قرار گیرند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: برای چهارمین سال پیاپی سنجش سلامت دانش آموزان عشایر استان رایگان است. در خصوص جهش تحصیلی دانش آموزان باید همه نمرات آنان بسیار خوب باشد و والدین آنان باید درخواست کتبی خود در این خصوص را به مدیران مدارس ارائه دهند.

الماسی خاطرنشان کرد: هزینه جهش تحصیلی برای هر دانش‌آموز ۱۲۰ هزار تومان و هزینه سنجش سلامت ۴۰ هزار تومان است و خانواده‌ها توجه داشته باشند که اگر در موعد مقرر فرزندان خود را برای سنجش سلامت نیاورند ۲۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟