انتقاد از کم‌توجهی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به مبارزه با مخزن سالک


انتقاد از کم‌توجهی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به مبارزه با مخزن سالک

 مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان خواستار توجه بیشتر شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به وظایف قانونی خود در خصوص مبارزه با مخزن سالک شد.

دکتر پورمحمدی در بازدید از اولین مرحله طرح مبارزه با مخزن سالک "جونده کشی"اظهار کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان طی سال‌های اخیر خارج ار مسئولیت‌های قانونی خود به مبارزه با مخزن سالک و جونده کشی پرداخته است.

وی با گلایه از کم‌توجهی برخی دستگاه‌ها به وظایف ذاتی خود در این ارتباط خاطرنشان کرد: براساس ماده 55 قانون شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ، مبارزه با جوندگان از اهم وظایف شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تعیین شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان ادامه داد: علاوه بر این جدول گانت ارسالی از استانداری و شرح وظایف ادارات و نهادها بر این مهم تصریح شده است لذا شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان طی سال‌های اخیر خارج ار مسئولیت قانونی خود به امر مبارزه با مخزن سالک و جونده کشی پرداخته است.

وی با اشاره به مبارزه با مخزن بیماری سالک در مناطق آلوده و در خطر شهرستان دامغان افزود: مبارزه با عامل و مخزن سالک در داخل روستاها و همچنین در شعاع 500 متری از اطراف روستاهای درگیربا بیماری این شهرستان، انجام شده است اما متأسفانه در باغات شخصی با توجه به مسائل و محدودیت‌های قانونی و کمبود امکانات لازم با مشکل روبه رو هستیم .

وی بر لزوم توجه بیشتر به آموزش مردم محلی در خصوص ضرورت‌های مقابله با این بیماری تاکید و تصریح کرد: امیدواریم با همکاری و هم‌افزایی ادارات جهاد کشاورزی، دامپزشکی، منابع طبیعی و دیگر دستگاه‌های مسوول و همچنین با همکاری و همراهی ساکنین بومی روستاها اجرای طرح مبارزه با سالک با موفقیت بیشتری همراه باشد.

وی پیش‌بینی کرد: با اجرای جدول زمان‌بندی ارسالی از استانداری با همکاری و هماهنگی ادارات و دستگاه‌های اجرایی مرتبط، در آینده شاهد کاهش چشمگیر این بیماری در شهرستان دامغان باشیم.

به گزارش ایسنا- سالک یک بیماری پوستی است که بوسیله گزش پشه خاکی آلوده به نوعی انگل، منتقل می‌شود. سالانه حدود دو میلیون مورد این بیماری در سراسر دنیا و از جمله ایران اتفاق می‌افتد.

سالک در ایران نیز در بسیاری از نقاط وجود داشته است؛ بطوری که در استان‌های گلستان، سمنان، اصفهان، ‌یزد، کرمان، فارس، ‌هرمزگان، بوشهر، اهواز، ایلام و سیستان و بلوچستان شیوع بالایی دارد و سالانه بالغ بر 20 هزار مورد مبتلا به سالک در کشور ثبت و گزارش می‌شود.
شهرستان دامغان در استان سمنان یکی از مناطق درگیر با بیماری سالک است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا