ارگان‌های نظامی کرمانشاه برای مقابله با کرونا اقدام می‌کنند


ارگان‌های نظامی کرمانشاه برای مقابله با کرونا اقدام می‌کنند

کرمانشاه- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه اعلام کرد که امکانات و نیروهای درمانی سپاه، ناجا و تامین اجتماعی برای خدمات‌دهی به بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان ساماندهی می‌شوند.

محمدابراهیم الهی تبار روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: امکانات درمانی و نیروهای بهداشتی نیروی انتظامی در استان کرمانشاه به منظور خدمات دهی به بیماران مبتلا به کرونا ساماندهی شده است.
وی افزود: به منظور خدمت رسانی بهتر ناجا به بیماران مبتلا به کرونا و تامین بخشی از نیازهای این ارگان نظامی، بخشی از فضای اداره کل گمرک استان در اختیار نیروی انتظامی قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه بیمارستان و امکانات درمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته است، گفت: بیمارستان ها و پرسنل درمانی سازمان تامین اجتماعی نیز در این راستا ساماندهی شده‌اند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این نشست بااشاره به تشکیل کمیته نظارت بر اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا گفت: کمیته نظارت تاکنون توانسته است به خوبی بر روند اجرای مصوبات نظارت داشته باشد و برخورد با متخلفان را در دستور کار قرار دهد.
دکتر محمودرضا مرادی افزود: نماینده دادستان دستگاه‌های نظارتی در این کمیته عضو هستند تا روند نظارت بر اجرای مصوبات با سهولت انجام شود.
وی عنوان کرد: باید کمیته اجرای مصوبات نیز در فرمانداری ها تشکیل شود تا روند اجرای مصوبات با سرعت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.
استاندار کرمانشاه نیز در این نشست با تاکید و نظارت دقیق بر اجرای مصوبات گفت: برخورد قانونی و جدی با افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند باید در دستور کار باشد.
هوشنگ بازوند با تاکید بر اینکه نباید مبتلایان به کرونا از جامعه طرد شوند، اظهارداشت: در کرمانشاه اگر کسی کرونا بگیرد مردم آن را از جامعه طرد می کنند از این رو باید با اقدامات فرهنگی این دید در جامعه حذف شود.
وی با اشاره به اینکه اکنون وضعیت شهر کرمانشاه در رابطه با شیوع بیماری کرونا قرمز است، گفت: براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت های در نظر گرفته شده برای شهرستان های قرمز را به ستاد ملی پیشنهاد خواهیم داد تا در رابطه با آن تصمیم گیری شود.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۰۰ هزار و ۲۶۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۹ هزار و ۳۹۲ نفر رسید.
سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: بر اساس معیارهای تشخیصی، در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون ۲ هزار و ۶۱۵ نفر بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند که ۹۸۶ نفر از این افراد در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
وی افزود: تعداد موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه ۲ هزار و ۸۳۳ نفر است که برای آنها آرزوی سلامتی داریم.
سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: استان‌های خوزستان، هرمزگان، کردستان، بوشهر، آذربایجان غربی، ایرانشهر در سیستان و بلوچستان در شرایط خاص قرار دارند؛ اما همه مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، زیرا در صورت رعایت نکردن ممکن است وضعیت استان‌های سفید هم به سمت هشدار برود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟