فلسفه کار پلیس، ترویج معروف‌ها و جلوگیری از منکرهاست/ کرونا نباید پایه ناهنجاری در جامعه شود


سردار عزیزی گفت: فلسفه اصلی کار پلیس، ترویج معروف‌ها و جلوگیری از منکرهاست و نباید کرونا پایه ناهنجاری در جامعه شود.

فلسفه کار پلیس، ترویج معروف‌ها و جلوگیری از منکرهاست/ کرونا نباید پایه ناهنجاری در جامعه شود

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی شرق استان تهران یکی از مهمترین کارکرد‌ها و آثار فوق العاده انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر را کارکرد سیاسی آن دانست که از یک سو باعث اتحاد و انسجام همه آحاد جامعه ایمانی در برابر دشمنان دینی شده و از سوی دیگر عامل زبونی و ذلت جبهه استکبار را فراهم خواهد آورد.

وی ضمن تأکید بر برخورد صحیح با مظاهر غیراخلاقی بیان کرد: اجرای درست فریضه امر به معروف و نهی از منکر ضامن سلامت و قوام جامعه در ابعاد مختلف است.

سردار عزیزی با اشاره به اهمیت مقوله آموزش در این حوزه افزود: برای اجرای اصولی و نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید با نحوه انجام صحیح و شرایط آن آشنا باشیم و برای این کار باید آموزش‌های مربوط، به عموم جامعه و دستگاه‌های متولی داده شود.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت توجه جامعه به این فریضه الهی گفت: بزرگان دینی ما را به انجام امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بسیار سفارش کرده‌اند، به گونه‌ای که اعمال و کردار صالح را در برابر آن، چون قطره‌ای در برابر اقیانوس مثال زده اند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم شیوع بیماری کرونا اساس تبلیغات رسانه‌ای دشمن در بروز ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه اسلامی شود، ادامه داد: برای اصلاح ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی باید با احساس مسئولیت نسبت به آگاه سازی جامعه و خنثی سازی عملیات روانی دشمن اقدام شود.

فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی نیز در راستای وظایف ذاتی خود با ناهنجاری‌ها و فساد‌های اجتماعی به عنوان مصادیق نهی از منکر مبارزه می‌کند و این رسالت را افتخار خود می‌داند.

وی یادآور شد: امروز پلیس با نگرش جامعه محورانه با بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی روبرو می‌شود و برای مبارزه با آن‌ها با اولویت پیشگیری ورود و برروی آموزش و فرهنگ سازی در جامعه سرمایه گذاری می‌کند.

سردار عزیزی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک اقدام موثر پیشگیرانه است که زمینه ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی و بروز جرم است.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران در خاتمه با اشاره به اینکه احیای این فریضه تنها وظیفه یک سازمان و نهاد نیست، خاطرنشان کرد: اشخاص و دستگاه‌هایی که متولی ترویج فرهنگ امر به معروف در جامعه هستند باید از معیار‌ها و آموزش‌های لازم و کافی در این زمینه برخوردار باشند، چرا که هدف از امر به معروف و نهی از منکر اصلاح فرد و جامعه است و باید به گونه‌ای انجام شود که تأثیر لازم به وجود آید.

بیشتر بخوانید

بهره گیری از ظرفیت مردمی در توسعه امنیت اجتماعی هدف اصلی پلیس افتخاری است

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)