حمایت‌های دولت از اکوسیستم استارتاپی در بحران کرونا


حمایت‌های دولت از اکوسیستم استارتاپی در بحران کرونا

رئیس مرکز شتابدهی نوآوری گفت: تاکنون 41 شتابدهنده نوآوری موفق به اخذ تسهیلات مناسب از منابع صندوق نوآوری شده‌اند و حمایت‌های دولت از اکوسیستم استارتاپی در بحران کرونا همچنان ادامه دارد.

حمایت‌های دولت از اکوسیستم استارتاپی در بحران کرونابه گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی عظیمیان رئیس مرکز شتابدهی نوآوری، با اشاره به تاثیرگذاری شیوع بیماری کرونا بر اکوسیستم استارتاپی، گفت: پس از شیوع گسترده ویروس کرونا، این بحران ابعاد و اثرات مخربی مانند سایر بخش‌های جامعه بر اکوسیستم کارآفرینی و استارتاپی نیز داشت. در این حال دولت تلاش خود را برای حمایت از اکوسیستم کارآفرینی ادامه می‌دهد.

عظیمیان در مورد اقدامات مرکز شتابدهی نوآوری در این زمینه اظهار کرد: مرکز شتابدهی نوآوری با بررسی ابعاد و جوانب موضوع کرونا و تاثیر آن بر روند برگزاری رویداد‌های کارآفرینی و فعالیت شتابدهنده‌های نوآوری کشور، پیشنهاد کمک به شتابدهنده‌های نوآوری و فضا‌های کار اشتراکی را به معاونت علمی و فناوری ارائه کرده است.

او افزود: از طرفی با پیگیری‌های معاونت علمی و فناوری و نظر مساعد صندوق نوآوری و شکوفایی چارچوب حمایتی در این زمینه فراهم شده است. بر همین اساس، تاکنون ۴۱ شتابدهنده نوآوری موفق به اخذ تسهیلات مناسب از منابع صندوق نوآوری شکوفایی شده‌اند و حدود ۲۰ شتابدهنده دیگر نیز در آستانه دریافت تسهیلات هستند.

بیشتر بخوانید

شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه مالکیت فکری کمک قانونی دریافت می‌کنند

رئیس مرکز شتابدهی نوآوری بیان کرد: همچنین با پیشنهاد این مرکز، ۹ فضای کاری اشتراکی نیز به صندوق نوآوری جهت اخذ تسهیلات معرفی شدند که تشکیل پرونده آن‌ها انجام شده است.

او ادامه داد: همچنین ده‌ها رویداد کارآفرینی با کمک مرکز شتابدهی نوآوری به صورت مجازی برگزار شده و تیم‌های مختلفی از شتابدهنده‌های نوآوری کشور توانستند خدمات شایانی را به جامعه عرضه کنند. با مجموع این اقدامات تلاش شده است فضای کارآفرینی کشور در دوران ویروس کرونا همچنان فعال نگه داشته شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟