آغاز فصل جدید برنامه‌های شبکه امید / پخش 6 مسابقه جدید در تابستان داغ امسال


آغاز فصل جدید برنامه‌های شبکه امید / پخش 6 مسابقه جدید در تابستان داغ امسال

شبکه امید با سابقه تولید بیش از 180 هزار دقیقه برنامه برای نوجوانان، تدارک ویژه‌ای برای کنداکتور تابستانی خود تهیه کرده است.

آغاز فصل جدید برنامه‌های شبکه امید / پخش 6 مسابقه جدید در تابستان داغ امسال

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی سالم مدیر شبکه امید گفت: با توجه به آغاز فصل تابستان و تدارک برنامه‌های ویژه این شبکه برای نوجوانان،شبکه امید به منظور فراهم کردن اوقات فراغت نوجوانان در تابستان پیش رو، با حفظ برند‌ها و برنامه‌های پرمخاطب خود، فصل جدید این برنامه‌ها را روی آنتن می‌برد.

وی تاکید کرد: با توجه به زمان پایان امتحانات متوسطه دوم در تیرماه، پخش برنامه‌های تابستانه این شبکه تخصصی نوجوانان، از نیمه تیر ماه آغاز خواهد شد.

سالم با برشمردن صداوسیما به‌عنوان بزرگ‌ترین فضای تولیدکننده محتوا، تصریح کرد: تاکنون در شبکه امید بیش از ۱۸۰ هزار دقیقه برنامه‌سازی شده و این مقدار تولید محصول فرهنگی برای نوجوانان با هیچ تولیدکننده دیگری در داخل کشور قابل مقایسه نیست.

در ادامه به اهم برنامه‌های تابستانی شبکه امید نگاهی می‌اندازیم.

پخش ۶ سری مسابقه تابستانه با طعم سرگرمی

«اسطرلاب» به تهیه کنندگی علی سالم مسابقه‌ای است در فضای استودیو که بر پایه هوش و اطلاعات عمومی همچنین سطح دانش نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ سال و در دو پایه متوسطه اول و دوم به طور جداگانه تولید می‌شود. این مسابقه، مسابقه‌ای لیگ علمی خواهد بود که با پشتیبانی سایر نهاد‌ها با شبکه امید تولید شده است.

در هر قسمت از این مسابقه ۴ نوجوان حضوری با هم رقابت خواهند کرد که این رقابت در ۱۳ رشته به صورت همزمان خواهد بود. از جمله این رشته‌ها می‌توان به ریاضی، فیزیک، نجوم، کامپیوتر، هوافضا، زیست، شیمی، سواد رسانه ای، فلسفه، ادبیات، علوم اجتماعی و ... اشاره کرد. در بخش پایانی هر قسمت نیز یکی از اندیشمندان هر رشته برای مخاطبان نوجوان این برنامه صحبت خواهد کرد.

با توجه به اینکه امسال به نام سال «جهش تولید» نامگذاری شده است، مسابقه‌ای تحت عنوان «فوت آخر» با محوریت رونق و جهش تولید روی آنتن شبکه امید می‌رود. این مسابقه به تهیه کنندگی رضا میرمحمد و با هدف مهارت آموزی برای نوجوانان تهیه و در رشته‌های مختلف سفالگری، نجاری، تراشکاری، مکانیکی، تاسیسات، مجسمه سازی و آشپزی برگزار خواهد شد.

برنامه «پیش فنگ» به تهیه کنندگی سلمی بابایی با مشارکت ارتش جمهوری اسلامی ایران، با رویکرد نمایش اقتدار و دستاورد‌های نظامی ارتش و با هدف تبیین دوره مقدس سربازی و ایجاد سرگرمی و تفریح در قالب اردوی نوجوانان روی آنتن شبکه امید خواهد رفت.

این برنامه با حضور نوجوانان در اردوی نظامی پادگان‌ها و مراکز نظامی برای بازدید از دستاوردها، تجهیزات، اماکن آموزشی و... همراه با چالش‌های مختلف و برگزاری مسابقه بین آنان از شبکه امید پخش خواهد شد.

مسابقه «بِسُرا» به تهیه کنندگی حسین لطفی نیک اولین مسابقه تلویزیونی سرود است که با همکاری آستان قدس رضوی در دو بخش سرود ویژه پسران نوجوان و نقالی ویژه دختران نوجوان روی آنتن می‌رود.

سری جدید «آماده باش» به تهیه کنندگی ابوذر خیاطی مسابقه‌ای میدانی برای دختران و پسران بر پایه کار گروهی و توانایی فردی است که شامل مسابقاتی همچون پینت بال، امداد و نجات، تیراندازی، بازی رایانه‌ای و ... است که تصویربرداری آن در فضای باز و طبیعت انجام می‌شود.

مسابقه تلفنی «راز جزیره» که جزء مسابقات هر روزه است و در حوزه آموزشی ورود کرده است.

بیینده فیلم ها، مستند‌ها و سریال‌های جذاب خارجی در شبکه پویا باشید

شبکه امید از نیمه تیرماه و پس از برگزاری امتحانات مدارس، هر روز ساعت ٩ صبح با پخش فیلم‌های پویانمایی مهیج، اوقات دلنشینی را برای نوجوان رقم خواهد زد.

همپنین مستند‌ها و سریال‌های جدیدی نیز از شبکه امید پخش می‌شود. مجموعه نمایشی «باغ وحش» و «آه گوم بی من» و مجموعه پویانمایی «شرلوک هلمز کیوتو» و «ژنرال لاک» همچنین مستند «چای آتیشی»، «آزمایش‌ها همراه با جیمز می»، «شگفتی‌های حیوانات» و «شصت جانور مرگبار» از جمله این سریال‌ها و مستند‌ها است.

شبکه امید برنامه‌ای هم با عنوان «فیلمستون» را هر روز ساعت ۱۸ روی آنتن می‌برد. این برنامه با پخش فیلم‌های جذاب و دیدنی از سینمای روز ایران و جهان به منظور ارتقای سواد رسانه‌ای نوجوانان به تحلیل و نقد آن‌ها هم خواهد پرداخت.

برنامه‌های معارفی شبکه امید

«ماجرا‌های سارا و سینا» که تهیه کنندگی آن را محمد حسن زاده به عهده دارد در هر قسمت متناسب با شخصیت پسر یا دختر داستان، به یکی از موضوعات اجتماعی نوجوان با محوریت اصلی عفاف و حجاب و زندگی عفیفانه در اجتماع و تعامل با اقشار جامعه می‌پردازد. این برنامه با مشارکت ستاد عفاف و حجاب و با رویکرد ترویج فرهنگ زندگی عفیفانه و سبک زندگی اسلامی- ایرانی تولید می‌شود.

سری جدید برنامه «به توان خدا» به تهیه کنندگی جواد بیک محمدی و عبدالمجید رکنی به طرح مباحث معارفی، اخلاقی و احکام ویژه مخاطب نوجوان و پرسش و پاسخ بی پرده و صریح به سؤالات دینی و اعتقادی آن‌ها بر اساس معارف اسلامی با حضور کارشناسان مذهبی و نوجوانان می‌پردازد.

«ویژه برنامه تاریخ» به تهیه کنندگی مصطفی خلیل زاده و حامد طراحی مجله آموزشی ترکیبی حوزه تاریخ است که با رویکرد آشنایی مخاطب با جغرافیای تاریخی ایران، شخصیت‌های مهم و موثر در تاریخ، تقویت حس میهن پرستی و روحیه عبرت آموزی و با حضور جمعی از دانش آموزان پسر ۱۲ تا ۱۸ ساله به همراه یک معلم، در هر قسمت برشی از وقایع تاریخی را مرور می‌کند.

«ویژه برنامه زبان و ادبیات فارسی» به تهیه کنندگی رضا منتظری مقدم مجله‌ای ادبی است که با حضور کارشناسان دو حوزه شعر و داستان نویسی کودک و نوجوان و همچنین با حضور نوجوانان علاقه‌مند به این عرصه به تحلیل و بررسی آثار آن‌ها خواهد پرداخت و در قالب انجمن‌های ادبی نوجوان روی آنتن شبکه امید خواهد رفت.

مجله خبری «خبردار» به تهیه کنندگی امیر حسن شاه تیموری یک برنامه ترکیبی زنده و روزانه که شامل بخش‌های مختلف اخبار روز، گزارش روز، شهروند خبرنگار، خبر داغ، خبر خوب و... است.

سری جدید برنامه «رسانش» با هدف ارتقاء سواد رسانه‌ای مخاطبان نوجوان در تمامی عرصه‌ها بر پایه آموزش، مواردی مانند روزنامه دیواری، پادکست، موشن گرافی، خبرنگاری، عکاسی خبری، فیلم کوتاه، تدوین، بازیگری، نویسندگی، کاریکاتور و... را روی آنتن شبکه امید می برد.

سری جدید برنامه «کاربرانه» به تهیه کنندگی سیاوش عقدایی یک مجله علمی فناوری است که به بیان تاریخ علم و فناوری از یک سو و اطلاع رسانی آخرین دستاورد‌های علمی و فناوری ایران و جهان برای نوجوانان با رویکرد آموزشی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها خواهد پرداخت.

«سیماب (سیمای باشگاه امید)» یکی دیگر از برنامه‌های تابستان است که هدف آن، نمایش تولیدات و آثار مختلف فرهنگی و هنری اعضای باشگاه امید در سراسر کشور و حمایت از آن هاست.

«مخاطب نو» میان برنامه‌ای است به تهیه کنندگی صفا چاووشی که موضوع آن اهمیت مشاوره و سلامت روان نوجوان و ارائه مطالب کاربردی و مصداقی به خانواده ها، حفظ سرمایه اجتماعی و تربیت نسل نو و آموزش مهارت‌های زندگی برای مواجهه با بحران‌های دوران نوجوانی است.

ترویج مطالعه و کتاب خوانی در شبکه امید

برنامه «خوش برگ» به تهیه کنندگی ایمان ایرانمنش در حوزه تعلیم و تربیت و در فضای طنز نمایشی، با رویکرد ترویج مطالعه و کتاب خوانی، ضمن حمایت از ناشران در سال جهش تولید به معرفی کارشناسان، ناشران کتب نوجوان و... می‌پردازد.

هیجان و نشاط با «جام برتر» امیدی‌ها

سری جدید مجله ورزشی «جام برتر» به تهیه کنندگی محمودرضا منتظری به بررسی ورزش پایه و معرفی نوجوانان برتر رشته‌های مختلف ورزشی و همچنین ورزش بانوان خواهد پرداخت. از دیگر بخش‌های این برنامه می‌توان به حاشیه بازی، خاطره بازی، قهرمان هفته، اخبار ورزشی، تقویم مسابقات، شگفتی‌های ورزشی، آمادگی جسمانی و معرفی یک رشته ورزشی اشاره کرد.

سری سوم برنامه تلویزیونی «بازی ویزیون» بر اساس علاقه نوجوانان به بازی، اعم از بازی‌های رایانه‌ای، فکری و رومیزی و با هدف آموزش بازی سازی و همچنین سواد رسانه‌ای در استفاده بهینه از این بازی‌ها و معرفی بازی‌های ویدئویی ایرانی و خارجی و با نگاه حمایت از صنایع اسباب بازی تولید داخل از شبکه امید پخش خواهد شد.

برنامه‌های سرگرمی و طنز

برنامه «شیرین بیان» به تهیه کنندگی محمد خانلری با درون مایه طنز و سرگرمی به واکاوی دوران نوجوانی افراد موفق در عرصه‌های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی می‌پردازد. مهمانان این برنامه هر کدام به نوعی ارتباط تنگاتنگی با دنیای نوجوانان دارند. این برنامه گفتگو محور در فضایی صمیمانه، زمینه‌ای را برای انتقال تجربه به نوجوانان فراهم کرده است و از رهگذر آن به برخی از چالش‌های دنیای نوجوان امروز می‌پردازد.

برنامه «خانواده امید» با همکاری مرکز خانواده نیروی انتظامی روی آنتن شبکه امید می‌رود. این برنامه با بخش‌های متنوع و جذاب از جمله مسابقه، نور افشانی، مشاوره، گروه‌های سرود نوجوان و... بر روی صحنه (استیج) اجرا می‌شود و در کنار آن غرفه‌های نمایشگاهی برای خانواده‌ها ایجاد شده است.

«خانواده امید» روز‌های پنجشنبه و جمعه حوالی ساعت ۱۰ شب از شبکه امید پخش می‌شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403