ائمه جماعات غیر از کار فرهنگی، کار اجتماعی هم انجام بدهند/افزایش ظرفیت مبارزه با وهابیت


ائمه جماعات غیر از کار فرهنگی، کار اجتماعی هم انجام بدهند/افزایش ظرفیت مبارزه با وهابیت

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: رویکرد جدید ما در تبلیغات اسلامی امام محله ها و روستاهاست و معتقدیم مساجد پایگاه‌های فرهنگی هستند و حدود 200 روحانی مستقر در روستاهای استان کرمان داریم که کار تبلیغات انجام می دهند و به ائمه جماعت تاکید داریم غیر از کار فرهنگی، باید کار اجتماعی نیز انجام بدهند.

حجت الاسلام "غلامحسین حقانی" امروز یکم تیرماه در نشست خبری به مناسبت روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی اظهار کرد: یکی از جوشش های انقلاب اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی است که زائیده انقلاب است.

وی افزود: روحانیت همیشه برای تبلیغ دین یک نظام مندی داشت اما با تشکیل نظام جمهوری اسلامی، باید یک ساز و کار جدید طراحی می شد و سازمان تبلیغات اسلامی این ساز و کار جدید است که برای تبلیغ دین اسلام شکل گرفت.

حقانی با بیان اینکه ارزش و اعتبار ما به مردمی بودن است که کار تسهیلگری آن ها را به به عهده داریم، تصریح کرد: اشتباه ما این بود که به جای تسهیلگری امور مردم، تصدی گری را انجام دادیم و کم کم به این نتیجه رسیدیم که اشتباه بوده و مردم یقینا جلوتر از حکومت ها حرکت می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه تلاش کرده ایم ارتباط مردمی حفظ شود، بیان کرد: در ایام و مراسم شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، شیوع کرونا و ... مردم خوب درخشیدند و سازمان تبلیغات به عنوان یک محور در ساماندهی فعالیت مساجد و هیئت ها اثرگذار بود و در رزمایش همدلی و کمک های مومنانه مسجدی ها شاید از خیلی از نهادها جلوتر هستند.

وی افزود: مساجد و روحانیون مستقر در سطح استان که در حال کار تبلیغ و اجتماعی هستند، موفق عمل می کنند و معتقدیم با حفظ اتصالات با سازمان تبلیغات و کمک کار مجموعه مردمی، می شود تسهیلگری کرد و کمک های خوبی صورت گرفت.

حقانی با اشاره به اینکه یکی دیگر از فعالیت ها، تدوین شیوه نامه فعالیت مساجد در ایام کرونا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان بود تصریح کرد: رویکرد جدید ما در تبلیغات اسلامی امام محله ها و روستاهاست و معتقدیم مساجد پایگاه‌های فرهنگی هستند و حدود ۲۰۰ روحانی مستقر در روستاهای استان کرمان داریم که کار تبلیغات انجام می دهند و به ائمه جماعت تاکید داریم غیر از کار فرهنگی، باید کار اجتماعی نیز انجام بدهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: امیدواریم بتوانیم نقش موثرتری در اجتماع داشته باشیم و تلاش بر این است در ماه محرم هیئت های مذهبی پابرجا باشند و هنوز مشخص نیست وضعیت به چه نحو باشد و شاید اعزام مبلغ از استان های دیگر به شکل سال های قبل نباشد.

وی درباره فعالیت هایی برای ترویج وهابیت در جنوب استان افزود: اتفاقات حاشیه ای در استان بیش از شهر کرمان است و در برخی شهرستان های جنوبی تلاش کردیم ظرفیت ها با فعالیت یک نیروی جدید در زمینه مبارزه با وهابیت و ... افزایش یابد و تاکید بر این است ضمن حفظ وحدت و دوستی با ادیان و برادران اهل سنت که از ظرفیت های نظام جمهوری اسلامی هستند، کار پیش برود زیرا می خواهیم ظرفیت نظام را مضاعف کنیم.

حقانی تاکید کرد: ما سازمان تبلیغات اسلامی به معنای اسلام هستیم و اهل تسنن اهل اسلام هستند و در مقابل کارهای آن ها نیز تسهیلگر هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: حدود ۱۸۰ مسجد در شهر کرمان فعال است و امام جماعت دارند و یک سطح بندی در مساجد وجود دارد و امیدواریم همه مساجد به این سمت برود که هیئت امناء و امام جماعت فعال داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه ۳۵۴ هیئت مذهبی ثبت شده در استان کرمان داریم بیان کرد: دفتر امام جمعه، اوقاف و سازمان تبلیغات در امر مساجد دخیل هستند و مقام معظم رهبری مساجد را از شئون ولایت می دانند و در استان کرمان با تشکیل کارگروه، به این سمت رفته ایم که یک مرکز برای تصمیم گیری باشد و جلسات را هر ماه برگزار می کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس