یک بلوار جدید در مشهد به بهره‌برداری رسید


یک بلوار جدید در  مشهد به بهره‌برداری رسید

مشهد- ایرنا- بلواری به طول هزار و 500 متر با نام کشاورز و هدف محرومیت‌زدایی از مناطق حاشیه‌نشین مشهد امروز یکم تیر ماه طی مراسمی در این کلانشهر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

معاون عمران،حمل و نقل وترافیک شهرداری مشهد در این مراسم زمان آغاز کار ساخت این بلوار را سال ۱۳۹۷ اعلام و بیان کرد: ۴۵ هزار مترمربع آسفالت و ۳۵ هزار مترمکعب خاکبرداری به این منظور ‌انجام شد.
خلیل‌الله کاظمی افزود: با ساخت این مسیر بلواری دسترسی شهروندان مشهدی از خیابانهای کشاورز ۱، ۳ و ۵ فراهم شد.

وی ادامه داد: همچنین مسیر بلوار کشاورزی تا اتصال آن به بلوار توس ادامه می‌یابد تا بار ترافیکی خیابان طرحچی نیز کاهش یابد.
معاون شهردار مشهد گفت: فضای سبزی به وسعت ۱.۵ هکتار نیز در میدان کشاورز در حال ساخت است.
وی در ادامه "کلنگ‌زنی پلهای شهید برونسی و ابوطالب، شروع عملیات مسیر کهن‌دژ در بلوار توس، افتتاح اصلاح هندسی و تعریض پل پرتوی و کنارگذر جاده شاندیز" را از دیگر طرحهای شهرداری مشهد ذکر و بیان کرد: این پروژه‌ها طی تیر ماه جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.
نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد هم در این مراسم گفت: با وجود مشکلات دولت و کمبود منابع مالی، فعالیت عمرانی در این کلانشهر متوقف نشده است.
حمیدرضا موحدی‌زاده به محدوده جغرافیایی بلوار کشاورز اشاره و بیان کرد: این منطقه به علت بافت خدماتی دارای جنب و جوش و ترافیک زیادی است.

وی افزود: فضای سبز میدان کشاورز نیز که دومین میدان بزرگ شهر مشهد بعد از میدان فردوسی است به فضای سبز منطقه کمک خواهد کرد.
شهردار منطقه ۲ مشهد نیز در این مراسم گفت: پیش از این ترافیک سنگین بلوار کشاورز مشکلات زیادی را برای ورودیهای بلوار کشاورز یک، سه و پنج ایجاد کرده ‌بود.

جلال قربانی افزود: بلوار کشاورز برای رفع همین مشکلات در دو باند تندرو و کندرو خودروها طراحی، اجرا و بهره‌برداری شده است.
وی گفت: دو قطعه پل نیز در خیابانهای توس ۳۱ و ۴۹ ساخته می‌شود تا بار ترافیکی را در این منطقه از شهر مشهد کاهش دهد.

کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد دارای ۱۳ منطقه و ۴۴ ناحیه شهرداری است.

کلانشهر ۳۵۰ کیلومتر مربعی مشهد در مجموع ۷۲۳ کیلومتر گذرگاه محلی، خیابان و بزرگراه دارد که به تفکیک شامل ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۱۳۴ کیلومتر خیابان شریانی درجه یک، ۲۵۸ کیلومتر خیابان شریانی درجه دو و ۲۳۱ کیلومتر گذرگاه محلی است.

همچنین ۹۶ تقاطع غیرهم‌سطح، دوربرگردان و زیرگذر در مسیر خیابانهای مشهد مورد استفاده شهروندان قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگرانی که در بستر بیماری هستند / برای آن ها دعا کنید! + عکس و اسامی تلخ