آغاز احداث سرای دانشجویان متاهل در دانشگاه خوارزمی


آغاز احداث سرای دانشجویان متاهل در دانشگاه خوارزمی

مراسم آغاز عملیات عمرانی احداث سرای 32 واحدی دانشجویان متاهل دانشگاه خوارزمی به همت خیرین حامی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای مراسم دکتر عزیز الله حبیبی با ذکر سوره "عصر" گفت: البته تاکید ما در این مراسم بر قسمتی از آیه "وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ" است. اگر انسان باورمندی به خداوند داشته باشد در سیر مشکلات و مسائل پیروز خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ بار"وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ" در قرآن تکرار شده است و بی‌تردید باقی گذاشتن نام نیک و عمل صالح در موقعیت‌های مختلف ارزش فراوانی دارد، افزود: پیش از این جلساتی برای بنیاد خیرین حامی دانشگاه برگزار شده است اما هم اکنون فاز اجرایی با پشتکار و جدیت عملیاتی می شود.

دکتر حبیبی در پایان گفت: دانشگاه علاوه بر بحث تحقیقاتی، پژوهشی و کارآفرینی با یاری خیرین و نیکوکاران از فکر و ذهنیت نیک حامیان استفاده خواهد کرد.

در ادامه رضا حبیبی به ارائه گزارشی از روند تشکیل بنیاد خیرین حامی دانشگاه در قالب هیئت موسس، اساسنامه با نظارت هیات اجرایی پرداخت و گفت: بحث وقف و اشتغال دانش آموختگان حتی دانشجویان شاغل به تحصیل از مهمترین موارد پیش روی ماست.

رئیس هیات مدیره بنیاد خیرین حامی دانشگاه خوارزمی گفت: متاسفانه تاکنون دانشگاه با قدمت بیش از یکصد سال از حداقل کمک های غیرمردمی و غیردولتی استفاده کرده است بدین سبب با تشکیل بنیاد خیرین حامی دانشگاه و قدم گذاشتن در مرحله اجرایی عملیاتی این فاز امیدواریم گام مثبتی برای دانشگاه بخصوص دانشجویان متاهل برداشته شود.

سپس حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا رویت مدیرعامل بنیاد ملی خانواده گفت: طبق آمار میزان ازدواج و طلاق طی سالیان گذشته و هم اکنون لازمست توجه ویژه ای به این امر داشته باشیم.

وی ادامه داد: از مهم‌ترین مسائل پیشبرد مسائل "مردمی بودن" و "اتصال به دانشگاه" است و بدین سبب است یک طرح موفق خواهد بود که نمونه های آن را در مشهد و دانشگاه شیراز دیدیم و از نتایج آن تقلیل آمار طلاق از ۱۰ درصد به ۳ درصد است.

مدیرعامل بنیاد ملی خانواده خاطرنشان کرد: یکی از محوری ترین مسائل در ازدواج بحث مسکن و اشتغال جوانان است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا رویت در پایان گفت: با هم افزایی کمک‌های مردمی و دانشگاه بی شک اقدامات اجرایی و کاربردی فراوان بدست می آید.

در ادامه دکترمنیری معاون امور دانشجویان صندوق رفاه گفت: آغاز فاز اجرایی عملیاتی به همت خیرین اقدام ارزشمندی است که قطعاً ماندگار خواهد بود.

وی افزود: اولویت برنامه ریزی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر ساخت خوابگاه متأهلی دانشجویی است. این پروژه بعد از مدتی با همت خیرین، دانشگاه خوارزمی و صندوق رفاه دانشجویی پیس می رود و امیدواریم با بسترسازی خوبی که صورت گرفته است به بهترین نحو ممکن نتیجه بگیرد.

در ادامه دکترپروین ثقه الاسلام عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی، عضو مجمع خیرین دانشگاه و بانی این اقدام نیکو بصورت مجازی به سخنرانی پرداخت و گفت: در تمام عمر همت بر آموزش، تدریس علم و دانش داشتم و امیدوارم با این اقدام معنوی گوشه ای از تعلقاتم به دانشگاه خوارزمی را ماندگار کنم.

در ادامه حجت الاسلام هاشمی مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: وجه مثبت امر به معروف و نهی از منکر، "وقف" است.

وی افزود: تاکید بر وقف آنهم در دانشگاه، قدم موثری در بحث ازدواج دانشجویی است. مردمی که در دانشگاه ها که مبدا تحولات است این سنت نیک را ایجاد می کنند بدون شک موثرترین عمل خیر را به جای می گذارند.

همچنین در بخش دیگر این مراسم دکتر شهربانو عریان به عنوان بانوی پیشکسوت و خیر به سخنرانی پرداخت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم ، این مراسم با امضای تفاهم نامه بین دانشگاه خوارزمی و بنیاد خیرین حامی دانشگاه و زدن کلنگ آغاز به عملیات اجرایی این پروژه، پایان یافت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام