800 میلیارد ریال صرف ایجاد زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل می‌شود


800 میلیارد ریال صرف ایجاد زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: 800 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر رییس‌جمهوری به این استان برای ایجاد زیرساخت‌ها و راه‌های دسترسی به مناطق گردشگری و توسعه گردشگری هزینه می‌شود.

نادر فلاحی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: علاوه بر تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبار یاد شده ، ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار کمک به توسعه و تکمیل طرح‌های زیرساختی گردشگری استان از همین محل تخصیص یافته که بخشی از آن برای پرداخت طلب پیمانکاران مجری طرح‌های گردشگری و بخشی نیز برای ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز از جمله ایجاد راه‌های دسترسی به طرح‌های گردشگری در حال اجرا توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در مناطق مختلف استان هزینه خواهد شد.

وی اظهارداشت: از مجموع ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار منظور شده برای ایجاد راه‌های دسترسی به مناطق نمونه گردشگری استان ۲۰۰ میلیارد ریال معادل ۲۵ درصد از اعتبار زیرساختی امسال برای تکمیل راه‌های گردشگری در حال احداث خلخال از جمله راه ارتباطی خلخال به شهر توریستی ماسوله و خلخال به ماسال در اختیار اداره کل راه و شهرسازی استان قرار می‌گیرد تا برای تکمیل این پروژه‌ها در این شهرستان هزینه شود.

وی گفت: بلحاظ منع قانونی حق اداره کل میراث فرهنگی استان حق هزینه‌کرد اعتبارات عمرانی را برای اجرای طرح‌های زیرساخت گردشگری در مناطق نمونه گردشگری استان را نداشته ولی برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری موردنیاز تا محل اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری مناطق نمونه گردشگری از جمله طرح گردشگری در دست ساخت پل معلق ازناو خلخال اعلام آمادگی می‌کند.

او با اشاره به در انتظار بودن طرح‌های مورد تقاضای سرمایه‌گذاران جدید برای اجرا در منطقه نمونه گردشگری ازناو افزود: این انتظار بلحاظ پایان کار تدوین طرح جامعه این منطقه به پایان آمده و با تایید نهایی طرح جامع ازناو در سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل این طرح عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های بزرگی در تفرجگاه ازناو خلخال همچون هتل ۵ ستاره ،ازناو سبز ،هتل ۳ ستاره رغائب ،بزرگترین پل معلق جهان ،بزرگترین طرح بوم‌گردی و مجموعه قصرهای چوبی و چند طرح مهم در این منطقه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال اجرا است، گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها تحول مهمی در صنعت گردشگری خلخال و افزایش زمان ماندگاری مسافر در این شهرستان اتفاق خواهد افتاد.

فلاحی از احداث ۱۰ واحد سرویس بهداشتی در ۱۰ نقطه استان اردبیل در سال جاری از سوی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان خبر داد و گفت: ۲ واحد از این واحدها در تفرجگاه ازناو و همچنین مسیر راه اردبیل به سرچم در داخل حوزه استحفاظی خلخال راه‌اندازی می‌شود.

وی همچنین به حل مشکل ایجاد امکانات رفاهی در منطقه نمونه گردشگری اندبیل خلخال اشاره کرد و افزود: با واگذاری این منطقه به یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی جدید مقدمات کار برای راه‌اندازی پیست اسکی و نصب تجهیزات تله‌سیژ این تفرجگاه که قبلا تجهیزات آن از خارج از کشور خریداری شده ، فراهم شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)