مصرف بنزین در مهاباد 28 درصد کاهش یافت


مصرف بنزین در مهاباد 28 درصد کاهش یافت

مهاباد- ایرنا- فرماندار مهاباد گفت: امسال 12 میلیون و 714 هزار لیتر بنزین در سطح شهرستان مهاباد مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 28 درصد کاهش نشان می‌دهند.

ایرج شجاعی روز دوشنبه در جلسه شورای ترافیک این شهرستان اظهار داشت: با اعمال سهمیه‌بندی سوخت خودروها از ابتدای امسال تاکنون مصرف بنزین بیش از پنج میلیون لیتر نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

وی در خصوص میزان مصرف نفت و گاز نیز گفت: بهار سال جاری ۱۴ میلیون و ۵۸۴ هزار لیتر نفت و گاز در این شهرستان مصرف شده است که در مجموع حدود ۱.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر است.

فرماندار مهاباد، ساماندهی وضعیت تاکسی روستایی و تاکسی‌های اینترنتی را ضروری دانست و گفت: فعالیت تاکسی‌های اینترنتی علی‌رغم کاهش بخشی از بیکاری مردم اما مشکلاتی را برای سایر رانندگان به وجود آورده که باید توسط سازمان حمل و نقل شهرداری تعیین تکلیف و حل و فصل شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مهاباد نیز در این جلسه بیان کرد: طی سه ماه سال جاری تلفات ناشی از تصادف‌های درون شهری در این شهرستان در مقایسه با سال گذشته ۵۶ درصد کاهش یافته است.

سرهنگ احمد علی کاظمی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ نفر در حوادث رانندگی در این شهر جان خود را از دست داده‌اند که این تعداد نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.

وی بابیان اینکه امسال تصادف‌های جرحی در معابر درون شهری مهاباد در مقایسه با سال گذشته ۴۱ درصد کاهش یافته است، بیان کرد: خط‌کشی معابر و ترسیم علایم هشداری در بسیاری از خیابان‌های این شهر نیازمند نوسازی است که از شهرداری درخواست داریم نسبت به رنگ‌آمیزی آن اقدام کند.

وی عنوان کرد: علاوه بر این نصب دوربین‌های راهنمایی و رانندگی در سطح این شهرستان برای اعمال قانون رانندگان متخلف و بالا بردن امنیت ترافیکی ضروری است که مسوولان باید برای خرید آن اقدام لازم را انجام دهند.

در ادامه جلسه در خصوص نحوه ساماندهی و فعالیت تاکسی‌های انیترنتی و محدوده فعالیت تاکسی‌های روستایی و همچنین اعمال محدودیت‌های ترافیکی به دلیل وضعیت هشدار بیماری کرونا بحث و تبادل نظر شد.

شهرستان مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت و دارای ۱۱۰ هزار خودرو در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد؛ این شهرستان بدون پلیس راه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا