فضاهای بی دفاع شهری باعث کاهش کیفیت زندگی در تهران است


فضاهای بی دفاع شهری باعث کاهش کیفیت زندگی در تهران است

تهران- ایرنا- عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: وجود فضاهای بی دفاع شهری که در نوسازی ها نیز لحاظ نشده علت اصلی کاهش کیفیت زندگی در منطقه 10 تهران است.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران؛ «زهرا نژاد بهرام» از اقدامات کالبدی منطقه ۱۰ تهران با موضوع اجرای طرح امنیت بانوان و فضاهای بی دفاع شهری بازدید کرد.

وی در این بازدید، توجه به میزان گستردگی بافت فرسوده منطقه و فضای بی دفاع شهری را حایز اهمیت دانست و گفت: نوع کاری که به منظور بهسازی محیطی، امنیت، استحکام بخشی و زیباسازی انجام می شود اقدامی برای الگوسازی نوسازی بافت فرسوده است.

نژاد بهرام، با اشاره به طراحی اپلیکیشن «آبادیس بانو» توسط معاونت اجتماعی منطقه، پیشنهادات و توصیه های لازم را برای اجرای بهینه این طرح در سطح منطقه را ارائه داد و خواستار تعیین برنامه زمانبندی طرح، شناسایی زمین ها و فضاهای رها شده، پیگیری راه اندازی مجدد خیابان بازی در راستای افزایش نشاط اجتماعی، شناسایی تیرهای معارض برق برای جابجایی شد.

عضور شورای شهر با اجرای با این طرح و ارتقای ارزش سکونت، منطقه ۱۰ تبدیل به منطقه ای بدون فضای بی دفاع شهری با ایجاد ارزش افزوده می شود.

به گزارش ایرنا؛ کارشناسان فضاهای بی­دفاع را فضاهایی جرم­ خیز یا آسیب رسان به شهروندان تعریف کرده اند؛ این فضاها دارای ویژگی‌های بسیاری هستند که در دو دسته فیزیکی و اجتماعی قابل تفکیک است که سبب مستعد­شدن فضاها برای وقوع خشونت و آسیب می­ شوند.
از دیدگاه طراحان شهری و معماران، ویژگی‌های فیزیکی و از دید نظریه­ پردازان جامعه­ شناسی و روانشناسی، ویژگی‌های اجتماعی بیشتر در مستعد کردن فضاها جهت وقوع خشونت نقش دارند.

منطقه ۱۰ شهرداری تهران در جنوب غرب پایتخت واقع شده و مهم‌ترین خیابان‌های آن خیابان جیحون، خوش، قصر الدشت، کارون، رودکی (سلسبیل) و خیابان جمهوری اسلامی است؛ بخش جنوبی تونل توحید نیز در این منطقه واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی