پل معلق آسمان تهران


پل معلق آسمان تهران یکی از بخش های جذاب فاز دو بوستان نهج البلاغه است که به عنوان نخستین پل معلق پایتخت شناخته می شود. این پل از پارکینگ بوستان نهج البلاغه در بلوار عربشاهی تا پارک پردیسان ادامه دارد. طول این پل به 285 متر و عرض آن به 2 متر می رسد و […]

پل معلق آسمان تهران یکی از بخش های جذاب فاز دو بوستان نهج البلاغه است که به عنوان نخستین پل معلق پایتخت شناخته می شود. این پل از پارکینگ بوستان نهج البلاغه در بلوار عربشاهی تا پارک پردیسان ادامه دارد. طول این پل به ۲۸۵ متر و عرض آن به ۲ متر می رسد و در ارتفاع ۶۵ متری ساخته شده است. عده ای از مسئولان این پل را همراه با پل معلق مشکین شهر اردبیل، طولانی‌ترین پل کابلی عابر پیاده در خاورمیانه می دانند.

پل معلق آسمان تهران

پل معلق آسمان تهران

ساخت پل معلق نهج‌البلاغه از سال ۱۳۸۹، و توسط بخش خصوصی آغاز شد. این پل بوستان نهج‌البلاغه را به بوستان پردیسان متصل می‌کند و به‌طور همزمان ۲۰۰ نفر بازدیدکننده می‌توانند روی عرشه آن تردد و توقف کنند، این پل معلق، در نوع خودش در کشور ایران نخستین است و در آن زمان اعلام شد، این پل به همراه پل معلق شهر مشگین‌شهر، «طولانی‌ترین پل کابلی عابر پیاده در خاورمیانه» است؛ شهروندانی که می‌خواهند از بوستان پردیسان به نهج‌البلاغه یا بالعکس بروند می‌توانند از این پل ایجاد شده در حد فاصل دو پارک پردیسان و نهج البلاغه استفاده کنند، و همچنین در توجیه احداث این پروژه اعلام شد که این پل از شب‌مردگی و خلوتی ضلع شرقی بوستان نهج‌البلاغه و غربی بوستان پردیسان می‌کاهد.

پل معلق آسمان تهران

پل معلق آسمان تهران

با توجه به اینکه این پل در یکی از بزرگ‌ترین بوستان‌های شهر تهران و روی «روددرهٔ نهج‌البلاغه» واقع شده‌است، انتخاب این نقطه از شهر برای احداث این پل از نظر موقعیت مکانی اصولی و کارشناسانه بوده‌است. از روی پل معلق نهج‌البلاغه می‌توان بخشی از پل طبیعت را هم دید که چند سال قبلتر از پل معلق نهج‌البلاغه افتتاح شد و با عبور از روی بزرگراه مدرس، دو، بوستان آب و آتش و طالقانی را به هم متصل می‌کند.

ساعات کار: پنج شنبه ها و جمعه ها از ۱۰:۰۰ تا ۲۴:۰۰

پل معلق آسمان تهران

پل معلق آسمان تهران
پل معلق آسمان تهرانپل معلق آسمان تهران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی