موجبات شناساندن نام آوران دفاع مقدس فراهم شود


موجبات شناساندن نام آوران دفاع مقدس فراهم شود

رشت - ایرنا - معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان گفت: باید موجبات شناساندن فرماندهان و نام آوران دوران دفاع مقدس را به نسل جدید و نسلهای آینده فراهم کنیم.

محمود قاسم نژاد روز یکشنبه در حاشیه آیین تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان در رشت اظهار داشت: ما در دوران دفاع مقدس فرماندهان و نام آوران ارزشمندی را نثار انقلاب کردیم و آنان با جانفشانی خود موجبات پیروزی در جنگ تحمیلی را بوجود آوردند و ما نیز باید سعی کنیم تا این سلحشوران به نسل های آینده شناخته شوند.

وی افزود: ما باید شرایطی را ایجاد کنیم تا نسل های آینده و همچنین جوانان و نوجوانان امروزی با این ارزشها و رشادت های فرماندهان سلحشور ما آشنا شوند تا انقلاب ما با انقلاب امام زمان (عج) عجین شود.

وی ادامه داد: البته کشور اسلامی ایران در آغاز جنگ تحمیلی با استکبار جهانی به دلیل نوپا بودن، شرایط شکننده ای داشت چون ارتش ما کامل نبود و همچنین بسیجیان و سپاهیان نیز با کمترین آموزش نظامی وارد جنگ شده بودند و در چنین شرایط نابرابری در وضعیت جنگ قرار گرفتیم.

وی بیان کرد: اما آن چیزی که توانست ما را در دفاع مقدس و جنگ تحمیلی پیروز کند، اراده رزمندگان و گوش دادن به فرامین بنیانگذار انقلاب بود و هم اینک نیز آثار و برکات دفاع مقدس باعث شده تا امروزه پیشرفت خوبی در همه زمینه ها داشته باشیم.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان اضافه کرد: البته به جز جنگ تحمیلی شاهد شبیخون فرهنگی و تحریم های ظالمانه نیز بودیم که همگی این موارد برای از بین بردن نظام مقدس جمهوری اسلامی طراحی شده اما ملت ما توانست با رشادت و همچنین رهنمودهای حکیمانه امام راحل و مقام معظم رهبری، همه نیرنگ های دشمنان را خنثی کنند.

قاسم نژاد در ادامه به لزوم تسریع در ساخت موزه دفاع مقدس گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: موزه دفاع مقدس که کار احداث آن آغاز شده، امیدواریم با تعامل همه دستگاه های اجرایی و تخصیص اعتبارت لازم ، به زودی شاهد افتتاح این موزه در گیلان باشیم.

نقش ویژه و پر رنگ مردم در دوران دفاع مقدس

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: مردم نقش پررنگ و موثری در دوران دفاع مقدس داشتند به طوری که بیش از ۸۰ درصد از هزینه های جنگ تحمیلی به دوش مردم بود که در نهایت نیز مردم غیور ایران به همراهی نیروهای نظامی موفق به پیروزی در این جنگ شدند.

سردار محمد عبدالله پور افزود: البته امام راحل با تفکرات و اندیشه های خود پای مردم را به وسط کشید که مردم نیز در هر دو بخش نیروی انسانی و پشیبانی، به یاری رزمندگان اسلام شتافتند و در نهایت پیروزی در جنگ تحمیلی را رقم زدند.

وی ادامه داد: در آن زمان تمام کارها به صورت جهادی انجام می شد و هم اینک نیز باید برای موفقیت مدیریت جهادی داشته باشیم و مدیریت جهادی نیز ویژگی های مخصوصی دارد و باید برای خدا کار انجام داد و از حالت عادی بیشتر کار و تلاش انجام دهیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان بیان کرد: در کار جهادی موانع، جزیی از کار محسوب می شود و بدون موانع کار جهادی معنی ندارد و البته نباید از برخورد با موانع ، دلسرد شویم و باید برای موفقیت همه موانع را پشت سر گذاشت تا کار جهادی انجام گیرد.

قدرت کنونی ما از برکات خون شهداست

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی شمال کشور نیز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان گفت: قدرت کنونی ما از برکات خون شهدا و ایثارگری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

سیدعبدالوهاب طاهری افزود: اگر امروزه در همه زمینه ها حرفی برای گفتن داریم و قدرتمند هستیم و از طرف دیگر دشمن از نظام جمهوری اسلامی ایران در هراس است، به دلیل ایثار و از خودگذشتگی دلاورمردان ما است که این دلاوران هشت سال در دفاع مقدس جانانه جنگیدند.

وی بیان کرد: خوشبختانه هم اینک ما در بخش های مختلف نظامی نیز به خصوص در نیروی دریایی از قدرت بسیار خوبی برخوردار هستیم که این پیشرفت ها و موهبت ها از برکت خون شهدا و رزمندگان دفاع مقدس است و ما نیز باید از خون شهدا پاسداری کنیم.

در پایان این مراسم با حضور امیرسرتیپ محمد فهمیده جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور، مسئولان گیلان ، مدیران کل ادارات و نهادهای مختلف و همچنین فرماندهان نیروهای نظامی و سپاهی این استان در رشت از خدمات ۲۰ ماهه عباس بایرامی مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان قدردانی و حسین مصطفی پور به عنوان مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان معرفی شد.

از استان گیلان در دوران دفاع مقدس حدود ۹۷ هزار رزمنده به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شده بودند که حدود هشت هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز از این استان نثار انقلاب شد و همچنین گیلان دارای دو هزار و ۹۵۰ آزاده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خانم بازیگر نقش سلطان بانو بعد از گذشت 40 سال / چقدر تغییر؟!