خدمات درمانی با کارت ملی در مراکز تامین اجتماعی اردبیل ارائه می‌شود


خدمات درمانی با کارت ملی در مراکز تامین اجتماعی اردبیل ارائه می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: خدمات درمانی و پزشکی در مراکز ملکی و مراکز درمانی طرف قرارداد در این استان بدون نیاز به دفترچه فقط با ارائه کارت ملی به بیمه شدگان ارائه می‌شود.

دکتر قادر برجی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به حذف دفترچه‌های تامین اجتماعی افزود: طرح حذف دفترچه درمانی در مراکز طرف قرارداد و ایجاد نسخه الکترونیکی همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل به اجرا درآمده و در این مدت اردبیل در بین استان های کشور رتبه اول را در این پروژه و میزان ثبت نسخ الکترونیکی به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: طرح استقرار سامانه ثبت الکترونیکی نسخ که از سال ۹۷ در استان اردبیل آغاز شده بود با تامین زیر ساخت های مورد نیاز به اتمام رسیده و از اول تیر ماه امسال تمامی خدمات درمانی و پزشکی به صورت آنلاین و الکترونیکی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان برای رفاه بیمه‌شدگان علاوه بر ارائه خدمات درمان مستقیم در مراکز ملکی، اقدام به عقد قرارداد با ۷۰۰ موسسه خدماتی تشخیصی و درمانی دولتی و خصوصی کرده و با خرید خدمات درمانی نیازهای بیماران زیرپوشش را تامین می‌کند.

وی آموزش به مخاطبان این طرح را بسیار مهم دانست و گفت: برای آشنایی کاربران از طرح حذف دفترچه و استفاده از نسخه الکترونیکی، آموزش‌های لازم از طریق کارشناسان واحد فناوری اطلاعات مدیریت‌ درمان استان‌ به پزشکان، متخصصان پزشکی و پاراکلینیکی و کادر درمانی مراکز درمانی طرف قرار داد ارائه شده است.

وی اضافه کرد: حذف دفترچه کاغذی و استقرار سامانه ثبت الکترونیکی نسخ به نفع مردم و دولت بوده و مزایای زیادی دارد.

او با بیان اینکه سالانه بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال برای چاپ دفترچه‌های کاغذی در کشور توسط سازمان تامین اجتماعی هزینه می‌شد، ادامه داد: کاهش هزینه‌ها، نظارت بر رفتار پزشکان در نسخه نویسی و داروهای تجویزی از جمله مزایای طرح حذف دفترچه‌های درمانی و جایگزینی روش جدید هویت سنجی است.

وی آسایش‬ و‬ راحتی‬ مردم، عدم نیاز به کاغذ جهت صدور دفترچه، کاهش ایاب و ذهاب بیمه‌ شدگان به ادارات بیمه شهرستان‌ها جهت تایید خدمات مورد نیاز و کاهش خطاهای پزشکی در تجویز دارو و خدمات را از دیگر مزایای اجرای این طرح ذکر کرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: با اجرای‬ طرح‬ نسخه نویسی الکترونیکی مصرف بی‌رویه دارو ‏محدود و از نسخه نویسی غیرمنطقی پرهیز می‌شود و ضمن تسریع و تجمیع اطلاعات بیمار، کیفیت خدمات ارائه شده به بیمه شدگان ارتقا می‌یابد.

برجی با اشاره به اینکه ۶۰۶ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، افزود: پارسال در استان اردبیل در مجموع به پنج میلیون و ۲۰۰ هزار اسناد درمانی رسیدگی شده است.

وی با بیان اینکه هر ماه به طور میانگین در استان اردبیل ۸۵ هزار نسخه الکترونیکی ثبت می شود، اظهار داشت: تاکنون در استان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نسخ الکترونیکی ثبت شده است.

استعلام آنی اعتبار دفترچه‌های تامین اجتماعی

وی بیان کرد: از اول خرداد ماه امسال بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی نیازی به تمدید دفترچه درمان خود ندارند و انقضای تاریخ اعتبار درج شده در دفترچه مانع ارائه خدمات درمانی به آنها نخواهد شد.

او اضافه کرد: بر همین اساس پزشکان و مراکز درمانی می‌توانند به آسانی با استفاده از ۶ روش، اعتبار دفترچه‌های درمان تامین اجتماعی را به صورت فوری استعلام کرده و خدمات درمانی لازم را به بیمه شدگان ارائه دهند.

وی ادامه داد: با استفاده از اپلیکیشن موبایل و اسکن بارکد دفترچه درمانی و یا استفاده از نسخه وب و همچنین استفاده از کدهای دستوری #۱۴۲۰*۴* یا #۱*۱۴۲۰*۴* و یا #۱۶۶۶* و ارائه کد ملی به این کدهای دستوری می‌توان آخرین وضعیت اعتبار دفترچه های درمانی بیمه شدگان را مشاهده کرد.

وی بیان کرد: شماره تلفن ۱۴۲۰ سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور پاسخگوی هرگونه سوال و رفع اشکال در این زمینه است.

استان اردبیل در مبارزه با کرونا موفق عمل کرده است

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: با مدیریت عالی ستاد راهبری کرونا در استان و همکاری و تعامل بسیار خوب تمامی دستگاه‌های مرتبط از جمله مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، مدیریت درمان تامین اجتماعی استان و انتقال خون کارنامه اردبیل در مبارزه و مدیریت ویروس کرونا موفق بوده است.

دکتر برجی افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا در جامعه تاکنون وضعیت اردبیل هیچ وقت قرمز نشده که این امر بیانگر مدیریت موفق و عالی ستاد راهبری کرونا در استان است.

وی با بیان اینکه کرونا ویروسی نوظهور و ناشناخته است، اظهار داشت: کرونا هنوز تمام نشده و ادامه خواهد داشت و جزو زندگی مردم شده و همه آحاد مردم جامعه باید برای جلوگیری از شیوع آن تلاش کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در زمان شیوع ویروس کرونا در جامعه بیان کرد: اقدامات مناسبی توسط این مجموعه در راستای مقابله با کرونا انجام یافته و اردبیل سومین استان در کشور بود که روش پلاسمافریز را برای درمان بیماری کرونا به کار گرفت.

وی با بیان اینکه ۴۷ نفر از همکاران مدیریت درمان تامین اجتماعی استان نیز مبتلا به کرونا شدند، ادامه داد: متاسفانه یکی از همکاران مبتلا نیز جان خود را از دست داده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل با تقدیر از تمامی زحمتکشان حوزه بهداشت و سلامت گفت: پزشکان ، پرستاران و تمامی کارکنان حوزه درمان و سلامت در ایام سخت کرونا مردانه و باغیرت پای کار ایستادند و با ارائه خدمات شبانه روزی به همنوعان خود ایثار و از خود گذشتگی را به نمایش گذاشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی