جزییات شکایت عجیب 35 میلیارد تومانى استراماچونی از استقلال


سرمربی ایتالیایی که در مصاحبه های پیاپی و لایوهای فضای مجازی با ادعای عشق به باشگاه استقلال، میلیون ها هوادار ایرانی و طرفدار رنگ آبی را شیدا و عاشق خود کرده بود، بعد از فسخ یکطرفه و عدم بازگشت به تیم پس از...

سرمربی ایتالیایی که در مصاحبه های پیاپی و لایوهای فضای مجازی با ادعای عشق به باشگاه استقلال، میلیون ها هوادار ایرانی و طرفدار رنگ آبی را شیدا و عاشق خود کرده بود، بعد از فسخ یکطرفه و عدم بازگشت به تیم پس از دریافت حق و حقوق معوقه، حالا ادعای غرامتی نجومی بیش از کل قرارداد دو ساله کرده است!


به گزارش تابناک باشگاهی که به تعصب سرمربی خارجی اش می نازید، وکلایش را برای رد ادعای ۱/۸ میلیون یورویی استراماچونی معرفی کرده و می خواهد با پیشنهاد سازش ادامه کشمکش در دایره حقوقی فیفا را مختومه کند. گرچه شاید بعید به نظر برسد که استراماجونی با رقم پایینی راضی به پس گرفتن شکایتش بشود.


جزییات شکایت عجیب ۳۵میلیاردی استراماچونی از استقلال


او نشان داده است که شخصیتی کاملا متناقض با مصاحبه هایش دارد و در حالی که گفته بود با به روز شدن معوقات دستمزدش به استقلال برمی گردد ـ با وجود واریز کل وجه عقب مانده به حساب اروپایی اش ـ زیر حرفش زد و با مطرح کردن بهانه های واهی، از انجام تعهد سر باز زد، چون تاخیر مدیران استقلال در پرداخت حقوق او، این بهانه را به دستش داده بود؛ درست مثل پرونده ویلموتس در فیفا که حالا کار را به غرامت هفت میلیون یورویی کشیده است.


خبر شکایت استراماچونی از استقلال و مطالبه ۱/۸ میلیون یورویی این مربی ایتالیایی، هواداران استقلال را نگران کرد که مبادا دوباره دردسر تازه‌ای در راه باشد، اما گویا استرا و استقلال فعلا در مرحله رایزنی اولیه وکلا قرار دارند.


گویا پرونده استقلال و استراماچونی هنوز به دست فیفا نرسیده و هنوز در مراحل ابتدایی و تنظیم لایحه قرار دارد؛ این ادعای یکی از مسئولان ارشد فدراسیون فوتبال است که می‌گوید: اگر سرمربی ایتالیایی، رسما به فیفا شکایت کرده بود، فیفا این شکایت را به فدراسیون فوتبال اطلاع می‌داد تا ما هم باشگاه استقلال را در جریان بگذاریم. به نظر می‌رسد فعلا وکلای استراماچونی طرح شکایت نکرده باشند. احتمالا آن‌ها به باشگاه استقلال نامه زده اند که قصد شکایت به فیفا را دارند و دنبال مذاکره هستند.


در این میان مدیر روابط بین الملل باشگاه استقلال این شکایت را تایید کرده است. گویا دو هفته قبل نامه‌ای از وکلای سرمربی ایتالیایی به باشگاه استقلال رسیده و در این نامه، ادعای ۱/۸ میلیون یورویی مطرح شده است.


قرارداد استراماچونی با استقلال ۱/۵ میلیون یورو برای دو فصل بود. مرد ایتالیایی این قرارداد را به اصطلاح پکیجی بست و خودش و تمام همکارانش در یک قرارداد بودند، زیرا آندره آ شنیده بود باشگاه‌های ایرانی، خیلی زود سرمربی خارجی خود را کنار می‌گذارند و با دستیارش ادامه می‌دهند. او می‌خواست با یک قرارداد پکیجی، جلوی این اتفاق را بگیرد. ۱/۵ میلیون یورو شامل این بند‌ها می‌شد؛ هر فصل ۵۰۰ هزار یورو دستمزد خودش، نفری ۵۰ هزار یورو دستمزد چهار دستیارش و سالی ۵۰ هزار یورو پورسانت فدریکو پاستورلو، مدیر برنامه اش.


چرا مطالبات استراماچونی از استقلال زایش داشت؟!


مدیران استقلال بعد از استخدام استراماچونی چندین بار روی رقم پایین قرارداد او مانور داده بودند. احتمالا آنها با شنیدن دستمزد ویلموتس متوجه شدند که جا داشت ارقام بزرگتری در قرارداد مرد ایتالیایی نوشته شود. خود استرا هم گویا از شنیدن دستمزدهای نجومی مربیان خارجی در فوتبال ایران متعجب شده بود؛ قرارداد برانکو و کالدرون با پرسپولیس، دنیزلی و جرج لیکنز و حتی جان توشاک با تراکتور و سرآمد همه آنها قرارداد ویلموتس با تیم ملی، هوش از سر استراماچونی پرانده بود و او تصورش را هم نمی کرد در یک کشور تحریم شده خاورمیانه که دچار مشکلات اقتصادی است، سیستم دولتی و خصوصی این همه ارز برای خرج کردن داشته باشند!


به این ترتیب از مبلغ ۱/۵ میلیون یورو ذکر شده در قرارداد دوساله آندره آ و همکارانش بیش از ۴۰۰ هزار یورو (با احتساب پولی که بعد از فسخ قرارداد در ایتالیا به او پرداخت شد) دریافت کردند و نزدیک یک میلیون و ۱۰۰ هزار یورو طلبکارند، اما نکته بسیار عجیب و شگفت آور که اوج سودجویی مربیان خارجی در ایران را نشان می دهد، این است که آندره آ استراماچونی، به دلیل صدرنشین کردن استقلال با اضافه کردن آپشن پاداش‌های قهرمانی، کسب سهمیه و حضور در لیگ قهرمانان آسیا، خواهان ۱/۸ میلیون یورو شده است!


استراماچونی در مسیر کی روش و ویلموتس


پول هنگفت برای کاری که نکرده است؛ این درست همان شیوه ای است که کارلوس کی روش در پیش گرفت و بدون رساندن ایران به مقام سومی جام ملت های آسیا، خواهان پاداش 200هزاردلاری سکوی سوم مسابقات قاره شد! همچنین ویلموتس نیز کل حقوق سه ساله اش را برای شش ماه کار در تهران و چهار بازی نشستن روی نیمکت تیم ملی درخواست کرده است!


در این میان کالدرون نیز با نیم فصل حضور در پرسپولیس خواهان حقوق کل قرارداد یک ساله اش شده است که نیم میلیون دلار هزینه بیشتر روی دست قرمزها می گذارد. خوان گسترده و رنگارنگی از دلارها و یوروهای عمدتا دولتی که باید به واسطه بی کفایتی و عدم دانش روز مدیران ایرانی، به پای مربیان خارجی ریخته شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی