ایجاد پایگاه ملی در قلعه ضحاک هشترود


ایجاد پایگاه ملی در قلعه ضحاک هشترود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از ایجاد پایگاه ملی در قلعه ضحاک هشترود خبر داد.

احمد حمزه زاده در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان هشترود با اشاره به اینکه دوران شیوع ویروس کرونا نقطه عطفی برای تقویت ظرفیت و ارتقا سطح گردشگری کشور و استان است، ادامه داد: پیش از دوران کرونا صنعت گردشگری شاهد تحرکی بی‌سابقه بود و گردش مالی قابل توجهی را در دنیا ایجاد کرد، اما با شیوع ویروس کووید-۱۹ این صنعت پویا به یکباره با بحران و آسیب جدی مواجه شد.

وی با تاکید به اینکه در ایام پسا کرونا با سفرهای فشرده گردشگران مواجه خواهیم بود، ادامه داد: برای تسهیل سفر گردشگران نیازمند برنامه ریزی‌های مدونی هستیم، چراکه گرایشات و سلایق سفر گردشگران در ایام کرونا تغییر یافته و سفر به محیط‌های طبیعی مانند شهرستان هشترود که از ظرفیت گردشگری طبیعی نیز برخورد است، گسترش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه هشترود از جمله شهرستان‌های شاخص و شناخته شده استان است، ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان هشترود ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه گردشگری دارد، لذا با معرفی جامع و تبلیغات گسترده ظرفیت‌ها با استفاده از بستر فضای مجازی می‌توان گردشگری این منطقه از استان را نیز در دوران پسا کرونا رونق بخشید.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه قلعه تاریخی ضحاک بارزترین میراث فرهنگی و تاریخی شهرستان هشترود است، گفت: تمامی برنامه‌های توسعه محور این شهرستان باید حول محور این قلعه تاریخی باشد، در همین راستا مکاتبات لازم توسط معاونت میراث فرهنگی جهت تبدیل شدن این قلعه به پایگاه ملی انجام شده است،چراکه این قلعه تمام ظرفیت های تبدیل شدن به پایگاه ملی را دارد.

وی همچنین از تداوم تکمیل مسیر دسترسی قلعه ضحاک خبر داد و میزان پیشرفت فیزیکی این مرحله از عملیات را ۹۰ درصد عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، وی با بیان اینکه نصب تابلوهای پیش آگاهی آثار تاریخی در سه راهی هشترود در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است، ادامه داد: ایجاد پایگاه اطلاع رسانی گردشگری این شهرستان نیز با همکاری شهرداری و تعیین مکان محقق خواهد شد.

حمزه‌زاده در خصوص ساماندهی بقعه تاریخی بایزید نیز، اظهار کرد: بقعه بایزید مراحل مرمتی با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد همراه است و با توجه به قرارگیری در نزدیکی بزرگراه امکان ایجاد مسیر دسترسی وجود دارد تا با تعریف بسته سرمایه گذاری برای این محل توقفگاه بین راهی برای رفاه حال گردشگران ایجاد شود.

وی در خاتمه در خصوص ساماندهی و توسعه تالاب یانیق و سد ملاجیق هشترود، اظهار کرد: با توجه به فعالیت کمیته پهنه‌های آبی استان و تصویب آن در شورای برنامه ریزی و آب منطقه ای آذربایجان شرقی در لیست فراخوان سرمایه گذاری، سدهای استان را نیز جهت جذب سرمایه گذار اعلام کرده است و پرونده سد ملاجیق نیز در دستور کار این اداره کل قرار می‌گیرد تا با جذب مشارکت بخش خصوصی شاهد ساماندهی این ظرفیت طبیعی و گردشگری باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها