نگاهی به کتاب شعر «به رنگ عشق»


نگاهی به کتاب شعر «به رنگ عشق»

خمین - ایرنا- «به رنگ عشق» مجموعه سروده‌های «محمد حسین نجاری» است که در قطع رقعی و 132 صفحه در سال جاری از سوی انتشارات پرپروک خمین روانه بازار کتاب شده است

این کتاب که با شمارگان یکهزار نسخه و قیمت ۴۰ هزار تومان در اختیار علاقمندان به شعر قرار گرفته است دارای ۲ بخش است و اشعار کلاسیک، رباعی و دوبیتی‌ها در آن درج شده است
«حنجره خونین»، «خدایا»، «شراب عشق»، «زلفت واژگون»، «با تو تبسم بهاری»، «در آیینه مهتاب»، «سکوت دشت»، «حذر از عشق»، «خوش ترنم»، «آیت حق»، «لبخند نشاط»، «باغ خیالم»، «زخم سینه»، «اشک فقیران»، «دوری برادر»، «لرزش گل»، «دکان نجار» و «پنجره های غمگین» از اشعار کلاسیک این مجموعه هستند.
بخش اشعار رباعی و دو بیتی شامل «نیاز من»، «گلهای غمناک»، «موج دریا»، «دست طوفان»، «رقص باران»، «پریچهر»، «همرنگ تو»، «طناز من»، «بهار آمد»، «فانوس دریا»، «خالق زیبایی»، «شکوه مهر»، «آتش دل»، «خلیج فارس»، «زبان گاه»، «غریبانه»، «ژاله روشن» و «عطر بهار» می‌شود.
موضوع اشعار کتاب عاشقانه و اجتماعی است اما بیشتر اشعار درباره توصیف معشوق و سختی‌های فراق یار است و محور غزلیات عشقی است که می خواهد عروج کند و دیده به دیدار معشوق گشاید.
واژگان و ترکیبهای استفاده شده در سروده ها ساده، بدون تکلف و برای تمام اقشار جامعه قابل فهم است.
محمدحسین نجاری شاعر این مجموعه در سال ۱۳۳۳ در خمین متولد شد و در سالهای قبل از دهه ۶۰ در خود ذوق به سرودن شعر را احساس کرد و ابتدا با سرودن تک بیتی طبع آزمایی کرد.
سرودن رباعی، دوبیتی، مثنوی و غزل را ادامه داد و در غزل توانست طبع لطیف خود را تجلی دهد.
نجاری از سال ۱۳۵۱ وارد عرصه مطبوعات شد و همکاری خود را با مجلات ورزشی، اجتماعی و هنری آغاز کرد و این مهم فرصتی مناسب برای آشنایی با شاعران مختلف را برای وی ایجاد کرد.
به رنگ عشق اولین کتاب این شاعر خوش ذوق خمینی و پیشکسوت فرهنگ و هنر این شهرستان است.

خمین در جنوب استان مرکزی واقع شده و حدود ۷۰ کیلومتر با اراک _ مرکز استان - فاصله دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر