تخصیص منابع حمایتی به کسب‌وکارهای ICT آسیب دیده از کرونا


تخصیص منابع حمایتی به کسب‌وکارهای ICT آسیب دیده از کرونا

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی گفت: منابع حمایتی دولت به صورت بهینه به کسب‌وکارهای حوزه ICT آسیب دیده از شیوع بیماری کووید19 تخصیص می یابد.

مهدوی، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: طرح بوم‌واره به عنوان یکی از خدمات زیرمجموعه طرح ایران نوآفرین فعالیت خود را جهت حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده حوزه فاوا در ایام شیوع بیماری کووید 19 آغاز کرد.

وی در تشریح جزئیات طرح بوم‌واره گفت: بر اساس این طرح، شرکت های مشمول طرح نوآفرین که بدلیل شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند در قالب ارائه خدمات پایه ای کسب و کارها مورد حمایت قرار می‌گیرند.

مدیرکل ارتباطات استان افزود: در این طرح شرکت های بزرگ با توجه به حوزه کاری خود خدماتی را به شرکت های کوچک‌تر ارائه می دهند و در مقابل، سازمان فناوری اطلاعات منابع مالی حمایتی دولت را در قالب تسهیلات ارزان قیمت در اختیار شرکت های بزرگ ارائه دهنده سرویس قرار می‌دهد.

مهدوی در ادامه توضیح داد: خدمات میزبانی، پردازش و ذخیره‌سازی، خدمات کیف پول مشترک، خدمات نرم‌افزارهای حسابداری و اداری، خدمات درگاه پرداخت اینترنتی، خدمات تبلیغاتی، خدمات پایش و تحلیل، خدمات توزیع محصول، خدمات امنیت سایبری و داده، خدمات تیم‌سازی، خدمات آزادسازی داده‌های دولتی، خدمات مشاوره حقوقی، خدمات اپلیکیشن و نوتیفیکیشن از جمله خدماتی است که در این طرح به شرکت‌ها و تیم های نوپا ارائه می‌شود.

وی گفت: بسته خدمات پایه‌ای کسب ‌و کارها، تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال برای هر شرکت در نظر گرفته شده و این بسته به صورت مشارکت عمومی-خصوصی است که در آن کسب و کارهای نوپا و نوآور از خدمات بخش خصوصی بهره مند می شوند، به نحوی که حدود نیمی از هزینه‌ها توسط شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات و نیمی دیگر توسط دولت جبران ‌شود.

مهدوی ادامه داد: در این طرح شرکت‌های استفاده‌کننده از خدمات می‌توانند در یک بازار رقابتی متشکل از تامین‌کنندگان مختلف در سطح کشور، نسبت به انتخاب تامین‌کننده خدمات اقدام کنند و امید است با اجرای این روش منابع حمایتی دولت به صورت هدفمند در اختیار کسب‌وکارهای متضرر از همه گیری بیماری کووید 19 قرار گیرد.

به گفته وی، متقاضیان برای استفاده از این خدمات می توانند با مراجعه به سامانه ایران نوآفرین به آدرس https://irannoafarin.ir/b2bServices نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و ثبت درخواست خود اقدام کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!