برگزاری همایش «جوانان تاجیک ازبکستان گذشته و حال» در فضای مجازی


برگزاری همایش «جوانان تاجیک ازبکستان گذشته و حال» در فضای مجازی

محسن پورمحسنی، رایزن فرهنگی کشورمان در تاشکند در همایش «جوانان تاجیک ازبکستان گذشته و حال» به بررسی و تبیین ویژگی‌های یک جوان موفق از نگاه سعدی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همایش فرهنگی «جوانان تاجیک ازبکستان گذشته و حال» با شرکت نمایندگان مراکز فرهنگی تاجیکان در استان‌ها و مناطق مختلف ازبکستان سفیر جمهوری تاجیکستان و محسن پورمحسنی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از سوی مرکز فرهنگی تاجیکان ازبکستان در فضای مجازی برگزار شد.

این همایش از طریق سیستم zoom به ریاست جعفر محمد ترمذی، رییس مرکز فرهنگی تاجیکان ازبکستان آغاز شد و به مدت دو ساعت، سخنرانان به مسایل و مشکلات جوانان تاجیک ازبکستان و راه‌حل‌های پیشرفت و تعالی آنها پرداختند.

ترمذی در سخنانی، برگزاری این همایش را گامی مثبت در جهت آشنایی با مسایل و مشکلات جوانان تاجیک ارزیابی کرد و گفت: جوانی فصل رویش و شکوفایی یک انسان است و جوانان ما باید با بهره‌گیری از میراث فرهنگی قوم تاجیک و مجهز شدن به علوم و مهارت‌های روز خود را برای ساختن جامعه‌ای رو به پیشرفت ازبکستان آماده کنند.

رییس مرکز فرهنگی تاجیکان ازبکستان اضافه کرد: همچنین، بر اساس رهنمودهای شوکت میرضیایف، رییس جمهور شایستگی‌های قومی و فرهنگی خود را آشکار سازند، اگر چه انتظاری که ما از جوانان تاجیک داریم هنوز بر آورده نشده است و این مرکز در پی آن است تا رسالت فرهنگی خود را برای کمک به جوانان به صورت جدی دنبال کند و این همایش آغازی برای این اقدام سازنده است.

صادق امامی، سفیر تاجیکستان در کشور ازبکستان با تشکر از فضای خوب پدید آمده برای تاجیکان ازبکستان ابراز امیدواری کردند که با همکاری و همدلی این پیوندها مستحکم شود و همچنین ازموانع و مشکلات آموزشی و فرهنگی جوانان کاسته شود.

تبیین ویژگی‌های یک جوان موفق از نگاه سعدی

محسن پورمحسنی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان سخنران بعدی این نشست بود. وی از تحولات مثبتی که در فضای سیاسی و اجتماعی در دوره ریاست شوکت میرضیایف، برای اقوام و گروه‌های اجتماعی پدید آمده است قدردانی کرد.

وی افزود: این فضای خوب و سازنده نوید بخش آینده روشن وامید بخش برای کشور ازبکستان خواهد بود.

پورمحسنی با ارایه سخنرانی خود تحت عنوان ویژگی‌های یک جوان موفق از نگاه سعدی به بررسی حکایتی از باب سوم گلستان سعدی پرداخت و چهار ویژگی یک جوان موفق، برای ورود به جامعه جهانی و جامعه در حال تحول ازبکستان را مورد بحث و بررسی قرار داد.

در ادامه این همایش مجازی، بیش از 12 نفر از شرکت‌کنندگان سخنرانی کردند و به بیان نظرات خود در باره مشکلات جامعه تاجیکان ازبکستان و جوانان پرداختند و پیشنهادهای برای ایجاد حرکت و تحول در جامعه جوانان تاجیک مطرح کردند.

پایان پیام/14

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا