همه‌چیز از مسجد شروع شد درست زمانی که زیارت عاشورا خواندم


همه‌چیز از مسجد شروع شد درست زمانی که زیارت عاشورا خواندم

«جنت علیپور» 40 ساله اهل شهرستان رامسر که 23 سال از عمرش را راننده ماشین‌های سنگین بوده الآن 6 سال که به‌صورت رایگان کار جمع‌آوری و حمل گل‌های صحن و حرم امام رضا (ع) را انجام می‌دهد و این توفیق را مدیون مسجد و قرائت زیارت عاشورا می‌داند.

خبرگزاری شبستان- مازندران؛ حرم مطهر رضوی یکی از مهم‌ترین کانون‌های تجمع شیعیان است. هرساله میلیون‌ها زائر از اطراف‌واکناف ایران و جهان در مناسبت‌های مختلف به‌ویژه ایام ولادت امام هشتم شیعیان در مشهد حضور یافته و عالم آل محمد (ص) را زیارت می‌کنند.

با فرارسیدن دهه کرامت، دل‌های عاشقان آقا علی بن موسی‌الرضا (ع) روانه حرم مطهر امام مهربانی‌ها در مشهد مقدس می‌شود، حس و حال عجیبی در قلب‌های عاشقان و خدام این امام رئوف جاری است. چشمانشان بارانی می‌شود و در گوشه‌ای با این امام رئوف خلوت کرده و در حال ذکر و دعا هستند تا بخت یارشان شود و زائر بارانی آقا شوند.

امسال حتی ویروس کرونا هم نتوانست مانع روانه شدن عاشقان و زوار آقا امام رضا (ع) به مشهد مقدس بشود، سفره حضرت در رزمایش‌های مؤمنانه در جای‌جای کشور عزیزمان پهن شد و این موضوع به همه ما فهماند که این امام رئوف دردهای ما را لمس کرده و به کمکمان خواهد آمد.

آخر چه سفره‌ای است که رزق و روزی‌اش تمامی ندارد، و چه حسی است که این امام غریب در قلب‌ها جاری کرده و در پی آن هرکسی مشتاق‌تر از قبل از هر چه که دارد درراه استجابت دعا و پادرمیانی حضرت نزد خدا نیت می‌کند!

شاید با خودمان بگوییم، این حرف‌ها را فقط افراد مذهبی و کسانی که در خانواده‌های معتقد متولد شدند درک خواهند کرد، ولی ما مواردی داریم از افراد معمولی که با یک اتفاق مسیر زندگی‌شان تغییر کرده و محبت علی بن موسی‌الرضا (ع) در قلبشان جاری و ساری شده و در پی آن در ردیف خادمان این امام رئوف قرار می‌گیرند.

*حمل گل برای حرم امام رضا (ع) در مشهد مقدس/ تحویل گل‌ها رایگان و حمل بار کرایه‌ای نیست

«جنت علیپور» ۴۰ ساله اهل شهرستان رامسر که ۲۳ سال از عمرش را راننده ماشین‌های سنگین بوده و در جاده‌های سخت و خطرناک رانندگی می‌کند از اتفاقی می‌گوید که باعث شد در مسیر خادمی آقا علی بن موسی‌الرضا (ع) و همچنین سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) قرار بگیرد‌.

همه‌چیز از مسجد شروع شد درست زمانی که زیارت عاشورا خواندم

وی می‌گوید: امسال ششمین سالی است که به نوکری آقا می‌روم، کار حمل گل‌های صحن و حرم امام رضا (ع) را باجان و دل انجام می‌دهم، همچنین‌ پنج سال است که برای حمل بارهای موکب و زائران به سفر اربعین می‌روم.

*همه‌چیز از مسجد شروع شد درست زمانی که زیارت عاشورا خواندم

علیپور بیان می‌کند: همیشه کارش را با نیت خیر انجام داده است. حدود ۶ سال قبل بود که به‌طور اتفاقی پیشنهاد حمل بار از جانب آستان قدس رضوی را داشتم، همراهی با خادمین حضرت برایم تجربه تازه‌ای بود در طول راه در مساجد توقف کرده و ادعیه می‌خواندند، من هم خواستم امتحان کنم زیارت عاشورا خواندم، همان‌جا بود که قلبم روانه شد.

وی بیان می‌کند: وقتی به مشهد رسیدیم پیوند نزدیکی بین خودم و امام رضا (ع) حس می‌کردم. این حس هرساله در دهه کرامت به اوج خود می‌رسد، دلم می‌خواست به‌صورت دلی همچون خادمانش کاری انجام بدهم تا اینکه پیشنهاد حمل بار رایگان را به خدام آقا دادم و آن‌ها هم استقبال کردند. این نگاه ویژه اولیای الهی به من برایم بسیار لذت‌بخش بود. خدا را شکر می‌کنم که این توفیق نصیب من شد و توانستم بار را صحیح و سالم به حرم هشتمین پیشوای شیعیان برسانم.

همه‌چیز از مسجد شروع شد درست زمانی که زیارت عاشورا خواندم

*آرزویی که محقق شد

این خادم ابراز می‌کند: به‌مرورزمان انگیزه‌ام بیشتر شد تا به‌طورجدی خادم آقا باشم و این موضوع برایم تبدیل به آرزو شده بود تا اینکه به خواسته دلم رسیدم دریکی از این سفرها لباس خادمی بر تنمان کردند و مشغول توزیع گل‌ها شدم.

همه‌چیز از مسجد شروع شد درست زمانی که زیارت عاشورا خواندم

همه‌چیز از مسجد شروع شد درست زمانی که زیارت عاشورا خواندم

*توقعم از خودم زیاد شده/ از خادمی تا آرزوی شهادت

وی می‌گوید: کم‌کم در این فکر افتادم که چرا به کربلا نروم تا اینکه درخواست حمل بار دادم و پذیرفته شد. الآن که چند سالی از تحقق آرزوی دومم می‌گذرد با خودم می‌گویم چرا باید روزی به مرگ طبیعی بمیرم ای‌کاش همچون حاج «قاسم سلیمانی» طعم شیرین شهادت را بچشم.

علیپور به خاطره‌ای تلخ اشاره می‌کند: امسال خواهر همسرم که پیشکسوت انجام کارهای دلی بود و کلی به ما روحیه می‌داد را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست دادیم.

وی ادامه می‌دهد: من نذر امام رضا (ع) کردم طی روابطی باکسانی که در بحث تولید گل فعال هستند تا میلاد امام رضا (ع) همه گل‌های نذری را به مشهد برسانیم‌، همه به‌صورت دلی پای‌کار هستند دریافت و پرداخت هیچ‌وجهی بین ما صورت نمی‌گیرد.

*۱۰۰ نفر درگیر کار حمل گل تا مشهد

علیپور ابراز می‌کند: نکته جالب اینکه جوانان و نوجوانان بیشترین حجم نیروی کار را تشکیل می‌دهند و این موجب افزایش تعداد خادمان امام در این مسیر شد، در حال حاضر در شهرستان‌های چابکسر، رامسر و تنکابن حدود صد نفر برای جمع‌آوری، هدایت و ارسال گل تا مشهد نقش دارند.

همه‌چیز از مسجد شروع شد درست زمانی که زیارت عاشورا خواندم

این راننده ادامه می‌دهد: ما به کسی که بخواهد خادم امام باشد جواب رد نداده و استقبال می‌کنیم‌، گل و گیاه ارسالی یا از نوع کاشانه‌ای و شکوفه دار هستند و یا از نوع باغچه‌ای‌ که همه را با گلدان استریلیزه، بسته‌بندی، آفت کشی و سم‌پاشی می‌کنیم، با آگاهی کامل حساس حمل‌ونقل را انجام می‌دهیم.

همه‌چیز از مسجد شروع شد درست زمانی که زیارت عاشورا خواندم

همه‌چیز از مسجد شروع شد درست زمانی که زیارت عاشورا خواندم

وی اضافه می‌کند: ماشین‌های سبک برای جمع‌آوری گل‌ها از سطح شهرها و ماشین‌های سنگین برای حمل بار تا مشهد مورداستفاده قرار می‌گیرند من هم چون ماشین سنگین دارم گل‌ها را تا خود حرم هدایت می‌کنم.

همه‌چیز از مسجد شروع شد درست زمانی که زیارت عاشورا خواندم

*حمل بار تا کربلا در پیاده‌روی اربعین/ ۴ ماشین سنگین بلااستفاده ماند

علیپور ادامه می‌دهد: در سال گذشته در پیاده‌روی اربعین برای حمل بارهای زوار ۹ دستگاه ماشین سنگین از بچه‌های خادم پای‌کار آمدند که درنهایت به ۴ دستگاه که در رزرو بودند بار نرسید، امسال هم منتظریم.

این راننده و خادم امام رئوف یادآور می‌شود: خودم ۶ سال است نوکری امام رئوف را می‌کنم‌، برای حمل گل‌ها تا مشهد ۱۰ روز درگیری داریم، جمع‌آوری انتقال انجام‌شده ان‌شاءالله هفتم تیرماه بارگیری شده و نهم در صحن حرم خواهیم بود.

وی ابراز می‌کند: این گروه یک کار خودجوش مردمی بدون دریافت هیچ پولی را انجام می‌دهند مازاد بر اینکه بودجه برای انجام هزینه‌های جانبی را با خود می‌آورند‌، جالب‌تر اینکه هرکسی وارد این کارشده با اشتیاق بیشتری سال بعد حاضر می‌شود، علتش همان راز سربه‌مهری است که در محبت نسبت به اهل‌بیت (ع) نهفته است.

به گزارش شبستان، این خادم امام رضا (ع) به خادمی خود افتخار کرده و در این مسیر خستگی راه و شب‌بیداری‌ها را بدون دریافت هیچ جیره و مواجبی به شوق ثبت محبت حضرت در دلش تحمل می‌کند و ادامه‌دهنده این راه خواهد بود.

پایان پیام/286

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی