زیرساخت اینترنت مناطق محروم تا شهریور تقویت می‌شود


زیرساخت اینترنت مناطق محروم تا شهریور تقویت می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه آموزش مجازی و استفاده از شبکه شاد یکی از آموزش‌های ما برای سال تحصیلی پیش رو خواهد بود، گفت: باتوجه به این موضوع باید زیرساخت‌های شبکه اینترنت تقویت شود و اداره‌کل ارتباطات استان و وزارت ارتباطات در حال پیگیری این موضوع هستند که تا شهریورماه زیرساخت‌های اینترنتی کلیه مناطق محروم و روستایی را...

کوروش مودت در جلسه ستاد سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود سال ۱۳۹۹-۱۴۰۰ که امروز (دوم تیر) در اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: رئیس جمهور در ستاد ملی کرونا، آغاز سال تحصیلی جدید را ۱۵ شهریور اعلام کرد. همچنین در خصوص چگونگی حضور دانش آموزان در مدارس چند سناریو وجود دارد که با توجه به شرایط استان‌ها و شهرستان‌ها در این خصوص تصمیم‌گیری می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در شهرهایی که وضعیت شیوع کرونا قرمز است، آموزش مجازی، شهرهایی با وضعیت زرد آموزش حضوری و نیمه حضوری و برای شهرهایی با وضعیت سفید، آموزش حضوری پیش‌بینی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اهمیت استفاده از شبکه "شاد"، ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌ها، آموزش مجازی و استفاده از شبکه شاد یکی از آموزش‌های ما برای سال تحصیلی پیش رو خواهد بود، بنابراین باید زیرساخت‌های این شبکه تقویت شود و اداره‌کل ارتباطات استان و وزارت ارتباطات درحال پیگیری هستند که تا شهریورماه زیرساخت‌های اینترنتی کلیه مناطق محروم و روستایی را تامین کنند. ما نیز مناطقی که نیاز به تقویت زیرساخت‌های اینترنتی دارند را معرفی کردیم و تا شهریور ماه این کار انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، مودت بیان کرد: استان خوزستان تنها استانی است که در شورای آموزش و پرورش آن به ریاست استاندار، تعهد تامین سه هزار تبلت برای دانش آموزان نیازمند داده شد. با توجه به اینکه در استان مناطق صعب‌العبور وجود دارد، اگر بخواهیم از شبکه شاد استفاده کنیم باید زیرساخت‌های مورد نیاز را برای دانش آموزان فراهم کنیم. شبکه شاد دستاورد بزرگی است که ظرفیت بسیار بالایی دارد.

وی با بیان اینکه امسال پایگاه‌های سنجش سلامت باید بیش از ۷۰ هزار دانش آموز را رصد کنند، گفت: در سال‌های گذشته پایگاه‌های سنجش سلامت دانش آموزان، روزانه ۴۰ نفر پذیرش داشتند اما امسال این تعداد به ۲۰ نفر رسیده و تعداد اعضای پایگاه‌ها نیز به منظور حفظ پروتکل‌های بهداشتی کاهش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در خصوص برگزاری امتحانات پایه دوازدهم نیز بیان کرد: امتحانات پایه دوازدهم با رعایت کامل نکات بهداشتی برگزار شده است و استان ما یکی از استان‌هایی است که در این زمینه عملکرد خوبی داشت. ما برای هر حوزه امتحانی یک اتاق ایزوله قرار دادیم تا برای دانش آموزانی که تب بالایی داشتند، مورد استفاده قرار گیرد. اگر دانش آموزی دارای کرونا است می‌تواند شهریورماه امتحان بدهد. از درب ورود حوزه امتحانی همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت می‌شود. همچنین روزانه حوزه‌های امتحانی ضدعفونی می‌شوند و فاصله اجتماعی کاملا رعایت می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا