زون‌بندی و بازسازی 840 متر شبکه توزیع آب قیام‌دشت اجرایی شد


زون‌بندی و بازسازی 840 متر شبکه توزیع آب قیام‌دشت اجرایی شد

شهرری - ایرنا - سرپرست امور آبفای قیام دشت شرکت آب و فاضلاب منطقه 6 تهران- شهرری گفت: اجرای طرح زون بندی و  اصلاح و بازسازی 840 متر از شبکه توزیع آب قیام دشت به منظور پایدارسازی شبکه و برخورداری یکسان شهروندان از آب آشامیدنی با کیفیت آغاز شد و این طرح تا پایان سال به اتمام می رسد.

حسین محسنی دینه رودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح تفکیک زون‌های فشاری شهر قیام دشت به همراه اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب این شهر موجب برطرف شدن مشکل افت فشار آب شبکه و برخورداری یکسان شهروندان از آب سطحی و زیرزمینی با کیفیت خواهد شد و حوادث شبکه را به طور چشمگیری کاهش خواهد داد.

وی با بیان اینکه از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون ۸۴۰ متر از شبکه توزیع آب قیام دشت با اجرای لوله گذاری به قطرهای ۲۰۰ و ۱۰۰میلی متر از جنس چدن داکتیل بازسازی شده است افزود: برای تکمیل زون بندی شهر قیام دشت، ۷۰۰ متر دیگر از خطوط اصلی شبکه توزیع آب این شهر تا پایان سال بازسازی می شود که با انجام این پروژه مهم و همچنین اجرای ۵۲ رشته اتصال، طرح تفکیک زون‌های فشاری شهر به اتمام خواهد رسید.

محسنی هزینه اجرا و تکمیل این طرح تا پایان سال را نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: با اجرای کامل این طرح و ورود ایستگاه پمپاژ مخزن‌۵۰۰۰ متر مکعبی شهر به مدار بهره‌برداری، ضمن برطرف شدن مشکل فشار زون شمالی، تمامی مردم شریف شهر قیام دشت به یک نسبت از آب سطحی و زیرزمینی سهم برده و شاهد کاهش حوادث در زون جنوبی و کاهش نشت شبکه خواهیم بود.

سرپرست امور آبفای قیام دشت با اشاره به انجام عملیات اتصال خط لوله ۲۰۰ میلی متری جدیدالاجرای خیابان نوزدهم به لوله آبدار ۳۰۰ خیابان آزادی قیام دشت خاطرنشان کرد: این عملیات اجرایی در قالب همین طرح اصلاح و بازسازی و زون بندی شبکه انجام شد و طی آن ۱۳۰رشته انشعاب آب نیز بازسازی شد.

شهر قیام دشت با جمعیتی بالغ بر ۶۸ هزار نفر در جنوب شرق تهران و شرق شهرستان ری واقع است و امور آب و فاضلاب این شهر به ۹ هزار و ۲۹۰ اشتراک آب شهری و روستایی خدمات رسانی می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن