کارکنان شرکت آبفارخوزستان نگران وضعیت شغلی خود هستند


کارکنان شرکت آبفارخوزستان نگران وضعیت شغلی خود هستند

اهواز - ایرنا- کارکنان شرکت آب‌وفاضلاب روستایی استان خوزستان به دلیل عدم پرداخت مطالبات روز دوشنبه در مقابل استانداری حاضر شده و ضمن مطالبه پرداخت، از وضعیت شغلی خود ابراز نگرانی کردند.

م. مشکوری از کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ۶ ماه حقوق کارکنان قراردادی این شرکت پرداخت نشده است و نزدیک به ۶ سال است این روند پرداخت حقوق با چندین ماه تاخیر ادامه دارد و از سال ۹۵ تاکنون نیز حق سنوات این کارکنان داده نشده است.

به گفته این فرد شرکت آبفا روستایی خوزستان یکهزارو ۸۰۰ نفر نیرو را با قراردادهای مختلف تحت پوشش دارد که به تناسب نوع قرارداد حقوق و مزایای خود را دریافت می کنند، از این تعداد ۶۳۲نفر قرارداد طرحی، ۳۵۰ نفر نیروی قرارداد معین، پیمانی و رسمی در این شرکت هستند همچنین ۸۰۰ نفر نیروی آبدار که زیر نظر پیمانکاران قرار دارند و شرکت باید چک صورت وضعیت پیمانکاران را صادر کند تا آنها حقوق و بیمه آبداران را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: حقوق آبداران طبق تعهد پرداخت می شود و به لحاظ قانونی هیچ مشکلی ندارد و صرفا بدلیل مشکلات مالی شرکت زمان پرداخت معمولا تا مرز ۱۰ ماه تاخیر هم رسیده است. حقوق نیروهای پیمانی و رسمی و قرارداد معین نیز بر اساس ردیف بودجه جاری تامین می شود که البته آن نیز با تاخیر سه تا چهار ماه پرداخت می شود.

این فرد یادآور شد: نیروهای طرحی بر اساس طرح‌های عمرانی جذب می‌شوند و حقوق و بیمه آنها باید از محل طرح‌ها و پروژه های عمرانی پرداخت شود اما لازمه آن دریافت مجوز و تعریف تعداد نیروها در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان است.

وی گفت: از تعداد ۶۳۲ نیرو تنها برای ۱۱۳ نفر مجوز دریافت شده و برای سایر نیروها کوتاهی صورت گرفته است و همین موضوع منجر به مشکلات زیاد در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شده است.

این نیروی قرارداد طرحی آبفا روستایی خوزستان افزود: با گذشت یکسال و نیم مشکلات آبفا روستایی حل نشده و شرایط نسبت به گذشته سخت‌تر نیز است. شرایط برای ما بسیار سخت و غیرقابل تحمل شده و به معنای واقعی شرمنده خانواده‌هایمان شده‌ایم.

وی گفت: طرح انحلال آبفا روستایی خوزستان و ادغام آن با آبفا شهری استان در ابتدا برایمان خوشایند بود و با خود تصور می‌کردیم که موضوع قرارداد، مجوز استخدام و بیمه حل خواهد شد، در حال حاضر نه تنها مشکل حقوق و بیمه حل نشده بلکه احتمال اخراج نیروهای طرحی فاقد مجوز هم مطرح شده است .

مشکوری بیان کرد: در میان نیروهای قرارداد طرحی سوابق تا حدود ۲۸ سال و با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد.

قائم مقام شرکت آبفای روستایی خوزستان (آبفار) چندی پیش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پیگیری برای پرداخت حقوق عقب افتاده این کارکنان بیان کرد: شرکت آبفار استان مشکلات مالی بسیاری دارد به همین دلیل نزدیک به پنج ماه است که تعدادی از کارکنان این شرکت حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.

عادل حرباوی ادامه داد: در حال پیگیری هستیم تا مشکل قراردادها و همچنین پرداخت حقوق این کارکنان حل شود. امید است با پیگیری‌های مدیرعامل آبفای خوزستان در سطح وزارت به زودی شاهد حل مشکلات این کارکنان باشیم.

تلاش خبرنگار ایرنا برای مصاحبه با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بی نتیجه ماند.

در خردادماه امسال این کارکنان چندین بار مقابل ساختمان استانداری خوزستان تجمع کرده بودند.

چندی پیش شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی خوزستان با یکدیگر ادغام شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!