«حوزه هنری» نقطه اتکا موسیقی نواحی است/ چند پیشنهاد به رئیس جدید


«حوزه هنری» نقطه اتکا موسیقی نواحی است/ چند پیشنهاد به رئیس جدید

پیروز ارجمند مدرس و آهنگساز شناخته شده موسیقی با اشاره به انتصاب محمدمهدی دادمان به ریاست حوزه هنری اظهار امیدواری کرد این مرکز همچون گذشته نقطه اتکا موسیقی ملی و نواحی ایران باقی بماند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیروز ارجمند آهنگساز، مدرس و مدیر اسبق مرکز موسیقی حوزه هنری در پاسخ به سئوالی مبنی بر رویکردها و اولویت‌های محمد مهدی دادمان رئیس جدید حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه موسیقی توضیح داد: ما وقتی از دستگاه‌های متولی موسیقی نام می‌بریم تقریباً به سه مجموعه صداوسیما، حوزه هنری و وزارت ارشاد می‌رسیم که هر کدام از این‌ها وظایف جداگانه‌ای برای خود تعریف کرده‌اند. به طور مثال صداوسیما در حوزه تولید، وزارت ارشاد در حوزه نظارت و برگزاری جشنواره‌های مختلف موسیقایی نقش ایفا می‌کنند، اما اگر نگاه دقیق‌تری به وظایف حوزه هنری داشته باشیم، می‌بینیم که این مجموعه مهم در حوزه شناسایی استعدادها، حمایت از موسیقی ملی و انتشار آثار پژوهشی و دانشگاهی در حوزه موسیقی فعالیت جدی داشته است که در این راه آثار و مجموعه‌های بسیار ارزشمندی پیش روی مخاطبان قرار داده است.

وی افزود: اگر قرار باشد حوزه هنری به وظایف خود عمل کرده و در راستای سیاست‌های حاکمیتی حرکت کند، قطعاً موضوع کمبود بودجه یکی از مهمترین نکته‌هایی است که طی این سال‌ها پیش روی مدیرانش قرار گرفته و قطعاً موجب کاهش روند فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها شده است. اما قطعاً می‌توانیم شرایطی را ایجاد کنیم تا با در نظر گرفتن سیاست‌های حاکمیتی که حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در آن جایگاه ویژه‌ای دارد، موضوع تولید و حمایت از موسیقی محلی و ملی بیشتر از گذشته مدنظر قرار گیرد. نکته‌ای که فکر می‌کنم می‌تواند مورد توجه مدیریت جدید حوزه هنری در حوزه موسیقی نیز باشد.

ارجمند در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: حوزه هنری به اعتقاد من یکی از مجموعه‌های معتبر و ارزشمند در راستای فعالیت‌های فرهنگی و هنری کشورمان است که طی سال‌های گذشته نقطه اتکای بسیاری از هنرمندان جوان و پیشکسوت در عرصه موسیقی ملی و نواحی بوده است. ما شاهد این موضوع هم بوده‌ایم که حوزه هنری تاکنون کتاب‌های دانشگاهی و منابع مطالعاتی بسیار ارزشمندی را در حوزه موسیقی تولید کرده که می‌توان گفت در بسیاری از مقاطع، تبدیل به امن‌ترین نقطه اتکا فعالیت هنرمندان شده بود.

وی ادامه داد: پس چه بهتر که بتوانیم از این پس شرایطی را ایجاد کنیم تا این فضای معتبر هنری بیش از گذشته شناخته شود و حوزه هنری با مدیریت جدید تبدیل به مکانی شود که می‌تواند آثار بسیار ارزشمندی را همچون گذشته پیش روی علاقه مندان موسیقی قرار دهد.

مدیر اسبق مرکز موسیقی حوزه هنری خاطرنشان کرد: به اعتقاد من حوزه هنری و مرکز موسیقی آن صاحب یک برند شناخته شده است که حتی آثار و منابع مطالعاتی منتشر شده از سوی آن در خارج از کشور نیز مورد استفاده پژوهشگران قرار می‌گیرد. این مجموعه دربرگیرنده ظرفیت بسیار خوبی در زمینه تالارهای اجرای موسیقی است که همان تالارها می‌تواند با یک برنامه‌ریزی منسجم‌تر در جهت حمایت از موسیقی ملی و محلی ما کارهای زیادی انجام دهد.

ارجمند در پایان تأکید کرد: به طور خلاصه می‌توان گفت اکنون مدیریت جدید و جوان حوزه هنری می‌تواند موجب به حرکت درآوردن مولدهای ارزشمند موسیقی اقوام ایران برای شناساندن مخاطب شود. کاری که فکر می‌کنم باید جزو اصلی‌ترین برنامه‌های مدیریت جدید باشد.

محمد مهدی دادمان امروز با حکم حجت‌الاسلام محمد قمی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی، به ریاست «حوزه هنری» منصوب شد.

منبع:مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قرارداد امری تا 2027 تمدید شد