بازسازی عکس‌های شطرنجی با کمک هوش مصنوعی


بازسازی عکس‌های شطرنجی با کمک هوش مصنوعی

یکی از توسعه‌دهندگان روسی روشی ابداع کرده است که به‌کمک آن می‌توان تصاویر شطرنجی بی‌کیفیت را به عکس‌هایی باکیفیت و واضح تبدیل کرد.

اپلیکیشن Face Depixelizer نرم‌افزاری مبتنی‌بر هوش مصنوعی است که با کمک آن می‌توانید تصاویری بی‌کیفیت از چهره‌ی افراد را به پرتره‌های واقعی تبدیل کنید. توسعه‌دهنده‌ای روسی به‌نام دنیس مالیمونوف این نرم‌افزار را با بهره‌گیری از فناوری styleGAN شرکت انویدیا طراحی کرده است. styleGAN فناوری نوینی است که محققان انویدیا در سال ۲۰۱۸ ابداع کردند که با کمک هوش مصنوعی، می‌تواند تصاویری بسیار واقعی از چهره‌ی افرادی تولید کند که وجود خارجی ندارند.

شیوه‌ی کار اپلیکیشن Face Depixelizer بدین‌شکل است که پس از دریافت تصویر بی‌کیفیت شطرنجی‌شده، با کمک styleGAN عکس‌های چهره‌ی متفاوتی ایجاد می‌کند و با کوچک‌کردن اندازه و ابعاد آن، تصویر دارای بیشترین سازگاری ممکن با پیکسل‌های تصویر شطرنجی‌شده را انتخاب و به‌عنوان نتیجه ارائه می‌کند. تصویر واردشده به اپلیکیشن لزوما نباید عکس واقعی باشد و با این نرم‌افزار حتی امکان تبدیل عکس‌های شطرنجی شخصیت‌های کارتونی به چهره‌هایی واقعی وجود دارد.

بازسازی عکس‌های شطرنجی با کمک هوش مصنوعیبرخی به این نکته اشاره کرده‌اند که از این اپلیکیشن ممکن است برای تشخیص هویت و شناسایی تصاویر اشخاصی استفاده شود که تصویرشان به‌عمد شطرنجی شده است؛ اما مالیمونوف، سازنده‌ی اپلیکیشن، با رد این ادعا گفته ‌است:

تصاویر نهایی ساخته‌شده با نرم‌افزار چهره‌ی افراد واقعی نیستند و ممکن است شباهتی به تصویر شخص موجود در عکس شطرنجی‌شده نداشته باشند. این اپلیکیشن تنها تصاویری را انتخاب می‌کند که از نظر اندازه و ابعاد با تصویر اولیه هم‌خوانی داشته باشد.

اپلیکیشن Face Depixelizer ازطریق Google Colab برای دانلود دردسترس است. در نظر داشته باشید ابعاد تصاویر ورودی به این نرم‌افزار باید حتما مربعی باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن