تلاش پلیس انگلیس برای بازداشت سرنگون کنندگان مجسمه کلستون برده دار


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/) از لندن، پلیس انگلیس با انتشار تصاویر ۱۵ نفر در...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، پلیس انگلیس با انتشار تصاویر ۱۵ نفر در رسانه‌ها که گفته آنان از عوامل سرنگون کردن مجسمه ادوارد کلستون برده دار در شهر بریستول در این کشور بودند از مردم خواست محل حضور این افراد را به پلیس گزارش کنند.

ده‌ها نفر از اعضای جنبش ضد نژاد پرستی و برده داری ۱۸ خرداد ماه مجسمه ادوارد کلستون را از یکی از میادین اصلی شهر بریستول انگلیس سرنگون کردند و به رودخانه انداختند.
اعضای این جنبش اعلام کردند وجود این مجسمه‌ها تقدیس برده داری و دهن کجی به سیاه پوستان است و وجود این مجسمه‌ها سالهاست که موجب آزار مخالفان برده داری و نژاد پرستی شده است.
دولت انگلیس به شدت به سرنگونی مجسمه کلستون و حمله به دیگر نماد‌های برده داری در این کشور از جمله تندیس چرچیل واکنش نشان داده است.
مخالفان نژاد پرستی اعلام کردند کلستون و شبکه اش بیش از یکصد هزار زن و مرد و کودک را از آفریقا ربودند و در اروپا و قاره امریکا به فروش رساندند. اکنون پلیس در پی بازداشت افرادی است که این مجسمه را سرنگون کرده اند.
جنبش ضد نژاد پرستی و نماد‌های برده داری برچیدن دست کم ۷۸ مجسمه و نماد برده داری در این کشور را خواستار شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


"بسته مرگ" 61 میلیارد دلاری