ابلاغ وضعیت هدایت تحصیلی دانش آموزان


ابلاغ وضعیت هدایت تحصیلی دانش آموزان

اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی در اطلاعیه‌هایی وضعیت هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در سال تحصیلی 1398-1399 را مشخص و ابلاغ کرد.

ابلاغ وضعیت هدایت تحصیلی دانش آموزانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، در متن اطلاعیه شماره یک آمده است: با عنایت به نزدیکی زمان صدور نمونه برگ‌های شماره ۶ و ۷ ویژه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان همانند سال گذشته و تقارن آن با وضعیت شیوع بیماری کرونا و تاکید بر استفاده از فضای مجازی برای آگاهی بخشی، اطلاع رسانی بهنگام و انجام فرایند‌های مرتبط؛ در این‌باره ضرورت دارد، روسای ادارات مشاوره، کارشناسان مشاوره استان‌ها و مناطق، مشاوران و مدیران مدارس، اولیا و دانش‌آموزان، اطلاعات و اخبار مربوط به هدایت تحصیلی را از طریق سامانه شاد و پورتال همگام و سایت هدایت تحصیلی (ht.medu.ir) دریافت کنند.
در این اطلاعیه تاکید شده است: ضمن تاکید بر حضور و فعالیت مستمر اعضای کمیته هدایت تحصیلی استان‌ها و مناطق در سامانه‌های مذکور مواردی که در ادامه به آن اشاره می‌شود، مورد پیگیری جدی قرار گیرد، از جمله این موارد می‌توان به فعال شدن کمیته هدایت تحصیلی استان / شهرستان / منطقه / ناحیه / مدرسه از ۱۰ تیر ۹۹ تا پایان زمان هدایت تحصیلی دانش آموزان اشاره کرد. وظیفه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در شرایط خاص برعهده کمیته هدایت تحصیلی مناطق با تکمیل کردن برگ مربوطه و امضای تمامی اعضا است.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: حضور فعال مدیران و مشاوران مدارس متوسطه اول در واحد‌های آموزشی (از زمان انتقال نمرات پایه هفتم، هشتم و نهم دانش آموزان تا پایان صدور نمونه برگ‌های هدایت تحصیلی ۶ و ۷)، حضور فعال مدیران، مشاوران، دانش‌آموزان و اولیا در سامانه شاد (کانال رسمی «پایگاه تخصصی مشاوره و پیشگیری») و پورتال همگام برای دریافت اخبار، اطلاعیه‌ها، قوانین و بخشنامه‌های مربوط به هدایت تحصیلی و حضور دائمی و فعال تمام مشاوران هسته‌ها و مراکز مشاوره سراسر کشور برای ارائه خدمات مشورتی در زمان انجام هدایت تحصیلی از جمله مواردی است که باید پیگیری شود. برای مدارس فاقد مشاور نیز تدابیر لازم برای ارائه خدمات مشاوره‌ای و مشورتی تحصیلی در نظر گرفته می‌شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !