دادگستری به دنبال کاهش وقوع جرایم و بزه اجتماعی است


دادگستری به دنبال کاهش وقوع جرایم و بزه اجتماعی است

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقو جرم دادگستری استان اردبیل گفت: مجموعه قضائی استان با همکاری نهادهای فرهنگی و اجتماعی تلاش می‌کند تا میزان وقوع جرایم و بزه در استان اردبیل به شدت کاهش یابد.

فروزنده سوم تیر در نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی با موضوع پیشگیری همزمان با هفته قوه قضائیه در اردبیل اظهار کرد: برای کاهش رفتار مجرمانه در جامعه و از بین بردن آثار انحرافی برخی از رفتارها و کردار اجتماعی مجموعه قضائی در کنار سایر دستگاه‌های دولتی و غیردولتی سعی می‌کنند تا بسترهای سالم و امن رفتار اجتماعی را به وجود آورده و از بروز بزه پیشگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: استان اردبیل در وقوع جرایم خشن و اقدامات مجرمانه در ردیف استان‌های کم آسیب‌ کشور قرار دارد به طوری که در طول سال کمترین جرایم سازمان یافته و خشونت‌بار گسترده در این استان اتفاق نمی‌افتد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بیان کرد: 75 درصد جرایم استان مربوط به سرقت، ضرب و جرح، توهین و تخریب است که عمده این جرایم به صورت جزئی و خرد در طول سال اتفاق می‌افتد.

فروزنده تدین و دینداری مردم استان دارالارشاد اردبیل را مانعی اصلی در وقوع جرایم و بزه گسترده عنوان کرد و گفت: آمار قتل نیز در این استان در مقایسه با سایر استان‌ها بسیار پائین است اما در سال گذشته بیش از 12 هزار پرونده با موضوع توهین تشکیل شده که 8 هزار مورد از این پرونده‌ها در همان دادسرا و با قرار منع تعقیب مختومه شده است.

وی تصریح کرد: در یک دهه اخیر وقوع جرایم در این استان با شیب ملایم روند صعودی داشته اما در دو مقطع با برنامه‌های پیشگیرانه وقوع این جرایم کنترل شده که در سال گذشته نیز 12 درصد کاهش جرایم خشن در استان نسبت به سال 97 به ثبت رسید.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقو جرم دادگستری استان اردبیل دلیل این امر را اجرای برنامه‌های مشترک با رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: دادگستری استان تلاش می‌کند تا براساس سیاست‌ها و رویکردهای قوه قضائیه در پیشگیری و کاهش چهار جرم اولویت‌دار کشور برنامه‌ریزی دقیقی را اجرا کند تا با تکیه بر توان همراهی سایر دستگاه‌ها بتواند در این زمینه موفق عمل کند.

فروزنده چهار رویکرد دستگاه قضا را در استان با هدف کاهش بزه و وقوع جرایم یادآور شد و بیان کرد: با تدارک برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی برای گروه‌های مختلف سنی به ویژه توانمندسازی مربیان مهدها و مدارس سعی بر این است تا آگاهسازی و رفتارهای پیشگیرانه مدنظر قرار گرفته و وقوع جرایم به حداقل برسد.

وی از اجرای برنامه‌های وضعی با رویکرد تغییر در محیط فیزیکی نظیر بکارگیری نگهبان محله و اجرای برنامه‌های تکراری و همچنین برنامه‌های قضائی را با هدف کاهش جمعیت کیفری و تعدیل وقوع جرایم خبر داد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید