باید توجه ویژه‌ای به جایگاه دختران در خانواده و جامعه داشته باشیم


باید توجه ویژه‌ای به جایگاه دختران در خانواده و جامعه داشته باشیم

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: باید توجه ویژه ای به جایگاه دختران در خانواده و جامعه داشته باشیم و براساس تعلیمات ائمه با آنها برخورد کنیم؛ به ویژه بوسیدن و در آغوش گرفتن دختران در دوران کودکی و نوجوانی که سن بلوغ است و دختران به این محبت از سوی پدر و مادر نیاز دارند.

"فاطمه السادات حسینی" امروز در جمع خبرنگاران با تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و آغاز دهه کرامت با اشاره به ویژگی های شخصیتی حضرت معصومه و مرتبه علمی ایشان اظهار کرد: امام موسی بن جعفر علیه السلام درباره این بانوی بزرگوار فرمود« پدرش به فدایش» و حضرت معصومه شفیعه روز محشر در روایات معصومان معرفی شده اند.

وی افزود: صفات و کمالات الهی در وجود حضرت معصومه سلام الله علیها متجلی شده و برهمین اساس زیارت با معرفتِ ایشان، موجب بهشتی شدن انسان می شود.

حسینی در ادامه تصریح کرد: پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله دخترشان را بسیار تکریم می کردند و فرمودند "دختران به منزله حسنات هستند و پسران نعمت که به حسنات پاداش داده و از نعمت ها بازخواست می شود".

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به جایگاه و مقام بالای دختران و وظیفه پدران و مادران در مقابل دختران عنوان کرد: اگر می خواهیم مادران فردا را خوب تربیت کرده و نسلی پاک، مومن و مسئولیت پذیر را تحویل جامعه بدهیم، باید نسبت به آموزش و تربیت دختران توجه ویژه ای داشته باشیم تا آنها نسل پاکیزه، مومن و متعهدی در جامعه تربیت کنند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از خانواده ها در موضوع تربیت، به محبت توجه نمی کنند، افزود: محبت برای همه فرزندان لازم است اما برای دختران از حیث عاطفی بیشتر مورد تاکید قرار گرفته است.

حسینی تصریح کرد: باید توجه ویژه ای به جایگاه دختران در خانواده و جامعه داشته باشیم و براساس تعلیمات ائمه با آنها برخورد کنیم؛ به ویژه بوسیدن و در آغوش گرفتن دختران در دوران کودکی و نوجوانی که سن بلوغ است و دختران به این محبت از سوی پدر و مادر نیاز دارند.

وی بیان کرد: اگر این محبت به ویژه از سوی پدر به دختران داده شود، این نیاز را در بیرون از خانواده جست و جو نمی کنند و پدر باید در گفتار، محبت و نوازش، نیاز عاطفی دختر را برطرف کرده و دختری که مورد توجه پدر و مادر هست، تربیت وی تضمین می شود و می تواند در محیط اجتماع سلامت جسمی، روحی و روانی خود را کسب کند و دچار آسیب اخلاقی نشود و در محیط خانواده و آینده یک مادر موفق باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: اگر می خواهیم دختران، مادرانی مفید و با نشاط باشند، باید همیشه عشق و محبت را به آنها ابراز کنیم و به ویژه در سن بلوغ که یک بحران برای دختران است، والدین به این موضوع توجه زیادی داشته باشند.

وی افزود: دختران نیز باید متوجه جایگاه و مقام خود باشند تا حق این جایگاه و نامگذاری روز ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها به روز دختر را به جا بیاورند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید