کدام کشورها بیشتر طعمه هکرها می‌شوند؟


کدام کشورها بیشتر طعمه هکرها می‌شوند؟

ایتنا - ​​​​​​​بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده از سوی کارشناسان امنیتی نیوزیلند یکی از نخستین کشورهای آسیب‌پذیر از لحاظ امنیت سایبری در جهان به شمار می‌رود.



کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه امنیتی NordVPN به تازگی با بررسی و تحلیل ۵۰ کشور مختلف در جهان و زیرساخت‌های امنیتی آنها دریافته و اعلام کرده‌اند که نیوزلند از نخستین کشورهای آسیب‌پذیر از لحاظ حملات سایبری و بدافزاری در جهان به شمار می‌رود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، از جمله کشورهایی که بیشترین جذابیت را برای مجرمان سایبری داشتند، می‌توان به نیوزلند، انگلستان، سنگاپور، دانمارک، ایرلند، ایالات متحده آمریکا، نروژ، امارات متحده عربی، سوئد و ایسلند اشاره کرد.

این کارشناسان با شاخص Cyber Risk Index (CRI) وضعیت امنیت سایبری را بر اساس تعداد افراد ساکن یعنی جمعیت و وسعت کشورهای مختلف سنجیده و تعیین می‌کنند.

همچنین طبق این گزارش میزان حملات سایبری در اروپای شمالی رتبه نخست رده بندی خطرناکترین و آسیب‌پذیرترین مناطق مختلف جهان را به خود اختصاص داده است که بعد از آن منطقه آمریکای شمالی در رتبه دوم ایستاده است.

دنیل مارکوسون، یکی از کارشناسان حفاظت از حریم خصوصی دیجیتال فعال در این موسسه تحقیقاتی در این خصوص خاطرنشان کرده است: کمتر پیش می‌آید که هکرها و مجرمان سایبری به دنبال یافتن قربانی و افراد باشند، بلکه آنها معمولاً به دنبال کشف فرصت‌های بهتر هستند که معمولا این اتفاق در اماکن عمومی رخ می‌دهد.

وی در ادامه سخنان خود افزود: کاربران باید توجه داشته باشند هر چه مدت زمان بیشتری را در فضای مجازی و اینترنت صرف کنند، طبیعتاً از سرویس‌های اینترنتی بیشتری نیز استفاده می‌کنند و با پرداخت های آنلاین بیشتری سر و کار دارند که همین مسئله موجب می‌شود احتمال و ریسک نفوذ هکرها و مجرمان سایبری نیز بیشتر شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس