اهدای لباس ورزشی و بلیت استخر در ازای تحویل قلیان


اهدای لباس ورزشی و بلیت استخر در ازای تحویل قلیان

ساوه - ایرنا- جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه در اقدامی جالب طرحی را به اجرا گذاشته که بر اساس آن هر کسی که قلیان خود را تحویل این نهاد بدهد در مقابل لباس های ورزشی و کارت استخر دریافت می کند.

«سید لقمان حسینی» رئیس جمعیت هلال احمر ساوه در این خصوص به ایرنا،‌ گفت: این نهاد در کنار فعالیت های امدادی و عام المنفعه نسبت به سالم زندگی کردن جوانان دغدغه های جدی دارد و در راستای مقابله با استعمال دخانیات به خصوص قلیان که آسیب های جدی به سلامت مصرف کنندگان وارد می کند، دست به اجرای این طرح زده است.

وی افزود: مصرف قلیان در میان شهروندان ساوه ای به صورت نگران کننده ای رو به افزایش است و جمعیت هلال احمر برای دور کردن مردم به خصوص جوانان از این وسیله مخرب تلاش می کند با اعطای مشوق هایی، ورزش را در جامعه تروج کند.

وی اظهار داشت: این طرح از روز 31 خرداد همزمان با آغاز هفته مبارزه با مواد مخدر در ساوه آغاز شد و در روزهای اخیر شماری از جوانان و خانواده های ساوجی با مراجعه به این جمعیت، قلیان های مورد استفاده خود را تحویل و در مقابل کارت استخر (با توجه به تعطیلی استخرها، بلیت اهدایی تا زمان بازگشایی این مراکز معتبر است) و لباس ورزشی دریافت کردند.

حسینی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح، تقویت و گسترش روحیه ورزشی به ویژه در قشر جوان و همچنین اجتناب از مصرف دخانیات به عنوان نقطه آغاز اعتیاد به مواد مخدر اجرا می شود که امیدواریم تاثیر مثبت خود را در شهر ساوه نشان دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر ساوه گفت: قلیان های جمع آوری شده در اجرای این طرح معدوم خواهند شد.

وی از شهروندان و جوانان ساوجی خواست برای مشارکت در این طرح به واحد امور جوانان جمعیت هلال احمر واقع در بلوار مدرس مراجعه کنند.

شهرستان ساوه دارای 300 هزار نفر جمعیت است که از این شمار افزون بر 80 هزار نفر را جوانان تشکیل می دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد