کاهش نرخ بیکاری در خمین با سرمایه‌گذاری برنامه‌محور محقق می‌شود


کاهش نرخ بیکاری در خمین با سرمایه‌گذاری برنامه‌محور محقق می‌شود

خمین - ایرنا- فرماندار خمین سرمایه‌گذاری برنامه محور را راهکار کاهش نرخ بیکاری در این شهرستان عنوان کرد و گفت: استفاده از ظرفیت شهرستان برای جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال ضروری است.

احمد طهرانی روز سه‌شنبه در شورای اداری خمین با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان جهش تولید افزود: نگاه به توانمندی‌های داخل کشور در تولید و اقتصاد مقاومتی بستر ساز تحقق شعار امسال است.
وی ادامه داد: واحدهای صنعتی راکد و نیمه تعطیل در خمین باید شناسایی شوند و برای فعال سازی دوباره آنها اقدام عملی شود.
فرماندار خمین تاکید کرد: مجوز راه اندازی واحدهای صنعتی، کشاورزی و خدماتی در سال جاری از سوی دستگاه های متولی صادر شود و موانع تولید در کارگروه های تخصصی بررسی و پیگری شود.
طهرانی با بیان اینکه زادگاه امام راحل به عنوان منطقه کمتر توسعه از سوی دولت تدبیر و امید معرفی شده، گفت: سرمایه گذاران می توانند از بسته های تشویقی سرمایه گذاری در خمین استفاده کنند.
وی اظهار داشت: سرمایه گذاران در خمین با به کارگیری نیروهای جوان این شهرستان در واحدهای خود می توانند نرخ بیکاری شهرستان را کاهش دهند.
فرماندار خمین افزود: ۲۰۰ فرصت شغلی پارسال از سوی بنیاد برکت در قالب اجرای طرح سحاب در شهرستان ایجاد شد و ۴۶۰ فرصت شغلی نیز امسال هدفگذاری شده است.
طهرانی اضافه کرد: نهادهای حمایتی ، دستگاه های متولی اشتغال و بانکها پارسال با پرداخت تسهیلات اشتغالزا به افراد جویای کار کمک کردند و انتظار می رود این اقدامات در سال جاری به طور جدی پیگیری شود.
وی با اشاره به اینکه دولت دوازدهم در سال پایانی خود است، ادامه داد: طرح های عمرانی دارای پیشرفت فیزیکی بیشتر از ۷۰ درصد در اولویت دریافت اعتبارات برای تکمیل قرار دارند.
فرماندار خمین با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا خسارات بسیاری را به برخی اصناف وارد کرد، گفت: اعتبارات جبران خسارات کرونا از سوی دستگاه های اجرایی پیگیری شود.
طهرانی در بخش دیگری از سخنان خود تعامل درون بخشی و ایجاد آرامش در نهادهای مختلف را سبب افزایش عملکرد مطلوب دانست و افزود: پاسخ شفاف و مناسب به مراجعه کنندگان به ادارات وظیفه تمام مدیران شهرستان است و کوتاهی در این زمنیه پذیرفته نیست.
وی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی از فعالیتهای روزمره خارج شوند و برای حوزه فعالیت خود برنامه عملیاتی تدوین کنند چراکه شرایط اقتصادی حاکم بر کشور ویژه است و به اقدامات جهادی نیاز دارد.
فرماندار خمین با اشاره به تغییر برخی مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان گفت: علت اصلی این تغییرات استفاده از مدیران ساکن در خمین به منظور بهره‌مندی بیشتر از حضور آنها است.
طهرانی عادی انگاری بیماری کرونا را علت افزایش مبتلایان به این بیماری دانست و بیان کرد: حساسیت مردم نسبت به بیماری کووید ۱۹ نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده و امید است با ارایه هشدارها، مردم را به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگردند تا آمارهای رو به رشد کنترل شود.
وی با اشاره به اینکه شروع فعالیت‌های مراکز تعطیل شده به معنای پایان کووید ۱۹ نیست ، اظهار داشت: زندگی با کرونا نیازمند سبک جدیدی از مراودات اجتماعی، فردی و خانوادگی است و پروتکل‌های بهداشتی باید جزئی از زندگی مردم شود.
فرماندار خمین گفت: استفاده از ماسک در ادارات شهرستان الزامی است و با کسانی که این مصوبه پدافند زیستی را رعایت نکنند به عنوان تخلف ادارای برخورد می شود.
طهرانی افزود: از امروز اعضای شورای اداری خمین به عنوان همیار مدافعان سلامت موظف به رعایت کامل تمام مصوبات پدافند زیستی هستند و فرهنگ‌سازی و الگوسازی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای حقیقی و مجازی وظیفه تمام مدیران شهرستان است.

بی تفاوتی نسبت به وظایف یکی از آسیبهای مدیریت است

امام جمعه خمین نیز در شورای اداری این شهرستان گفت: بی تفاوتی نسبت وظایف یکی از آسیبهایی است که مسئولان را تهدید می کند، بنابراین مدیران باید مراقب جایگاه خود باشند چراکه کوتاهی آنها در انجام وظایف سبب تضعیف نظام می‌شود.
حجت‌الاسلام سید علی حسینی پور بیان کرد: اقدامات قوه قضائیه امید را در جامعه افزایش داده است و جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی از سوی دستگاه قضا اشتغال و تولید را در کشور رونق می‌دهد.
وی اقتدار نظام اسلامی را در دنیا بی نظیر دانست و ادامه داد: مسئولان با پاسخگویی مناسب به مردم می توانند یاران این نظام را افزایش دهند.
حجت الاسلام حسینی پور تصریح کرد: تمام انسانها دارای کرامت هستند و اتباع بیگانه نامیدن مردم افغانی که در کشور ما مهمان هستند، شایسته نیست.

افزایش شمار بیماران مبتلا به بیماری ناشی از شیوع ویروس کرونا در خمین
رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین با اشاره به افزایش شمار بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان نسبت به قبل از نوروز گفت: این هشدار است و شهروندان تنها با جدی گرفتن آن و رعایت توصیه‌های بهداشتی می توانند از وقوع یک بحران جلوگیری کنند.
دکتر مجتبی دیده‌دار افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مجالس عروسی و عزا سخت است و توصیه می‌شود شهروندان از حضور در این مجالس برای حفظ سلامتی خانواده خود پرهیز کنند.
وی با اشاره به اینکه در خوشبینانه‌ترین حالت ویروس کرونا مدت ۲ سال همراه ماست ، بیان کرد: توقف تمام فعالیتهای زندگی امکان پذیر نیست اما استفاده از ماسک و رعایت مصوبات پدافند زیستی، احتمال ابتلا به کووید ۱۹ را کاهش می‌دهد.
دیده دار گفت: مدافعان سلامت مشقات زیادی را برای کمک به مبتلایان و مهار بیماری کووید ۱۹ متحمل شده‌اند و تنها انتظار از مردم این است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حوزه سلامت را تا شکست نهایی این ویروس یاری دهند

ضرورت نظارت مدیران بر مجموعه تحت مدیریت خود
دادستان عمومی و انقلاب خمین نیز بر ضرورت نظارت مدیران بر مجموعه تحت مدیریت خود تاکید کرد و گفت: اختلاس کارمندان اداری نتیجه کوتاهی مدیران در نظارت و رسیدگی به شاغلان در یک مجموعه است.
خسرو شجاعیان اظهار داشت: حفظ اراضی ملی و دولتی موضوع بسیاری از پرونده‌های دستگاه قضائی است و این کوتاهی مدیران دستگاه های متولی سبب ایجاد بدبینی جامعه نسبت به نظام می شود.
وی بیان کرد: عدم آگاهی برخی مدیران نسب به قوانین موجب اختلاف بر سر آب و مرز درروستاهای شهرستان شده اس که باید برای رفع این مشکل تلاش شود.

شجاعیان گفت: رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی در مبارزه با بیماری کرونا در ادارات تهدید علیه بهداشت عمومی است و اگر در این زمینه گزارشی اعلام شود پرونده قضائی برای فرد متخلف تشکیل می‌شود.
وی تاکید کرد: شنیدن خواسته های مردم از سوی مدیران آرامش را در جامعه افزایش می دهد و از تشکیل بسیاری پرونده‌ها جلوگیری می‌کند.
خمین در جنوب استان مرکزی واقع شده و دارای ۱۰۵ هزار نفر جمعیت است.



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو