فرار از خدمت سربازی بیشترین فراوانی جرم در نیروهای مسلح خراسان شمالی


فرار از خدمت سربازی بیشترین فراوانی جرم در نیروهای مسلح خراسان شمالی

دادستان قضایی نیروهای مسلح خراسان شمالی گفت: موضوع فرار از خدمت سربازی بخش بسیاری از پرونده های قضایی را در این سازمان به خود اختصاص داده است.

زارع امروز سوم تیرماه در نشست خبری که در محل این اداره برگزار شد، اظهارکرد: اگر فردی که به سن انجام خدمت سربازی رسیده اما برای اجرای این امر اقدام نکند و این فرایند به بیش از یک سال زمان ببرد، فرد مشمول غایب محسوب می شود.
وی ادامه داد: اما اگر فرد به پادگان وارد و تقسیم بندی ها برای محل خدمت صورت گیرد و در زمان صلح‌ بیش از ۱۵ روز و در زمان جنگ بیش از پنج روز غیبت داشته باشد، فرار از خدمت محاسبه شده که بین سه تا یک سال حبس دارد.
وی عنوان کرد: اگر این جرم برای مرتبه اول رخ دهد و غیبت فرد کمتر از ۶۰ روز باشد جرمی اتفاق نیفتاده و تخلف صورت گرفته که به ازای هر روز غیبت به فرد دو روز اضافه خدمت می خورد.
وی با اشاره به اجرای طرح بازگشت به سنگر، خاطر نشان کرد: در قالب این طرح همه سربازان فراری که یگان خدمت آنان در سطح استان بوده می توانند خود را دادسرا معرفی کنند تا از تخفیف مجازات همانند حذف حبس برخوردار شوند.
وی خاطرنشان کرد: طرح بازگشت به سنگر از امروز سوم تیرماه آغاز شده و تا ۱۸ مردادماه ادامه خواهد داشت.
وی یادآورشد: فراوانی جرم در بین نیروهای مسلح شاغل نیز بیشتر در موضوعات مرتبط با وظایف نظامی بوده است.
وی با اشاره به کارکرد رسانه ها و لزوم آگاه سازی جامعه نسبت به حقوق عامه خود، گفت: با توجه به این‌ که امروز امنیت کشور و استان مرهون زحمات نیروی های انتظامی، سپاه، مرزبانی و ارتش بوده اما در برخی موارد، خیلی از مردم نمی دانند که می توانند از پلیس شکایت کنند، این مهم یک درد است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید