مردم پس‌اندازشان را وارد بورس ‌کنند نه منبع اصلی زندگی‌شان


مردم پس‌اندازشان را وارد بورس ‌کنند نه منبع اصلی زندگی‌شان

مدیرعامل بورس تهران گفت: سرمایه‌گذاران حتما پس‌انداز خود را وارد بورس کنند و از منابع اصلی خود برای سرمایه‌گذاری استفاده نکنند.

علی صحرایی ظهر امروز (۳ تیر) در حاشیه مراسم افتتاح مرکز مالی بورس اوراق بهادار استان زنجان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بورس زنجان با توجه به ظرفیت‌های استانی آغاز به کار می‌کند. ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت بورس استان زنجان پیش‌بینی شده و حداکثر دو سال برای ساخت این مرکز در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه پشتیبانی دیتاسنتر کشور از محل بورس زنجان انجام می‌شود، افزود: با توجه به آزادسازی سهام عدالت و سهام‌دار شدن بیش از ۴۹ میلیون نفر، ضرورت ایجاد زیرساخت‌های بورسی مورد توجه و تاکید بود.

این مسئول با بیان اینکه ضریب نفوذ سرمایه در استان زنجان، بیشتر از میانگین کشوری است، ادامه داد: زنجان در زمینه بازار سرمایه از ظرفیت بالایی برخوردار است و افراد باید برای ورود به بازار سرمایه تخصص لازم را داشته باشند که درخواست می‌شود در این رابطه از مشاوران دارای شناسنامه استفاده شود؛ چراکه همانند سایر زمینه‌ها افراد سودجو در این حوزه نیز وجود دارد.

صحرایی تصریح کرد: سرمایه‌گذاران حتما پس‌انداز خود را وارد بورس کنند و از منابع اصلی خود برای سرمایه‌گذاری استفاده نکنند. همچنین باید مردم به شرکت‌های کارگزاری شناسنامه‌دار مراجعه کنند.

مدیرعامل بورس تهران یادآور شد: متاسفانه بسیاری از مراکز بورس استیجاری بوده که لزوم برنامه‌ریزی برای ایجاد بستر ضروری است و زنجان از نظر جغرافیایی موقعیت مناسبی را داشته است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بورس برای سرمایه‌گذاران، خاطرنشان کرد: در این محل افراد با هر میزان نقدینگی می‌توانند سرمایه‌گذاری داشته باشند و رشد نیافتن سواد مالی افراد به میزان رشد سرمایه‌گذاری‌ها از جمله مشکلات موجود بوده و توصیه اکید ما فعالیت غیرمستقیم مردم در بورس است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش بازی دمبله و ام‌باپه در لوشامپیونه