کشف 92 تن مواد مخدر در سیستان وبلوچستان


فرمانده انتظامی استان در مراسم امحاء 40 تن مواد مخدر در زاهدان از کشف 92 تن مواد افیونی در3 ماه اول سال خبر داد.

سردار محمد قنبری در این مراسم با اشاره به شرایط خاص استان در بحث مبارزه با مواد مخدر گفت: استان پهناور سیستان و بلوچستان به دلیل هم مرزی با کشور افغانستان که به عنوان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر دنیا خط مقدم مقابله با قاچاق مواد مخدر در کشور است و پلیس استان همواره با حجم وسیعی از باند های سازمان یافته قاچاق مواد مخدر رو به روست.

وی افزود:نیروی انتظامی و مرزبانی استان به عنوان نوک پیکان مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ با همدلی و همکاری خوب سایر دستگاه های امنیتی همواره با تمام توان در برابر قاچاق مواد مخدر ایستاده اند به طوریکه این استان همواره بیشترین کشفیات موادمخدر را در کل کشور داشته است.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه طی ۳ سال گذشته این فرماندهی با یک برنامه ریزی دقیق و هدفمند روند رو به رشدی در کشفیات مواد مخدر داشته است اظهار داشت: پلیس استان در سال ۹۸ در ۱۱ هزار عملیات پلیسی بر علیه قاچاقچیان مواد مخدر در سطح استان موفق شد ۲۸۶ تن انواع مواد مخدر را در سطح استان کشف کند که این میزان کشفیات ۲۹ درصد نسبت به سال ۹۷ بیشتر بود.

سردار قنبری با اشاره به دستگیری ۳۱ هزار نفر در سال ۹۸ در ارتباط با جرایم مواد مخدر در سیستان و بلوچستان گفت: طی این سال در عملیات های مختلف مأموران انتظامی استان با انهدام ۱۷۵ باند مسلح قاچاق مواد مخدر و با هلاکت بیش از۵۰ قاچاقچی در درگیری های مسلحانه با سوداگران مرگ، بالغ بر یک هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین از قاچاقچیان توقیف و بیش از ۲۵۰قبضه انواع سلاح گرم کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان به روند رو به صعود کشفیات مواد مخدر در سال جاری اشاره و تصریح کرد: در ۳ ماه اول سال جاری علیرغم شیوع بیماری کرونا و محدودیت های ناشی از این بیماری نه تنها خللی در عملیات های پلیس وارد نشد بلکه با یک برنامه ریزی دقیق، شاهد روند رو به رشد کشفیات مخدر پلیس استان بودیم به طوری در این مدت بیش از ۹۲ تن انوع مواد افیونی در سطح استان کشف شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در پایان با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر و ادای احترام به همه ایثارگران و تلاشگران این عرصه، گفت: به طور قطع موفقیت های به دست آمده مرهون خون شهدا و ایثار و از خود گذشتگی خانواده صبور شهداست.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


افزایش نگرانی ها در آمریکا و اروپا نسبت به پیشروی احتمالی نیروهای مسلح روسیه