رتبه جهانی اینترنت ایران در سال 1399 چند است؟


رتبه جهانی اینترنت ایران در سال 1399 چند است؟

بر اساس جدیدترین رتبه بندی اعلام شده از سوی وب‌سایت Ookla که پشت سرویس سنجش سرعت اینترنت SpeedTest قرار دارد، در ماه میلادی گذشته کره جنوبی سریع‌ترین اینترنت خانگی و سنگاپور سریع‌ترین اینترنت موبایلی دنیا را در اختیار شهروندان خود قرار داده‌اند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید رتبه جهانی اینترنت ثابت و موبایل ایران در سال 1399 در چه جایگاهی...

بر اساس جدیدترین رتبه بندی اعلام شده از سوی وب‌سایت Ookla که پشت سرویس سنجش سرعت اینترنت SpeedTest قرار دارد، در ماه میلادی گذشته کره جنوبی سریع‌ترین اینترنت خانگی و سنگاپور سریع‌ترین اینترنت موبایلی دنیا را در اختیار شهروندان خود قرار داده‌اند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید رتبه جهانی اینترنت ثابت و موبایل ایران در سال 1399 در چه جایگاهی قرار گرفته است. برای بررسی این موضوع در ادامه مطلب همراه ما باشید.

SpeedTest یکی از سایت‌های مرجع برای سنجش سرعت اینترنت در جهان به شمار می‌رود که هر ماه آمارهای دقیق سرعت اینترنت موبایل و ثابت کشورهای مختلف را جمع آوری می‌کند و در انتها ماه آن‌ها را به صورت رده بندی شده منتشر می‌کند. بر اساس جدید‌ترین گزارش منتشر شده از سوی وب‌سایت SpeedTest متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در جهان ۳۳.۷۱ و سرعت آپلود آن ۱۰.۸۹ مگابیت بر ثانیه بوده است.

رتبه جهانی اینترنت ایران در سال 1399 چند است؟

بر اساس این آمار متوسط سرعت جهانی اینترنت موبایل و ثابت نسبت به ماه گذشته بهبود پیدا کرده است. در این بین شاهد آمارهایی از وضعیت بین‌المللی اینترنت کشورمان در رده‌بندی SpeedTest هستیم. بر اساس آمارهای جدید Ookla، اینترنت ثابت ایران با متوسط سرعت دانلود 15.75 مگابیت بر ثانیه و آپلود 9.91 مگابیت بر ثانیه نسبت به ماه گذشته رشد داشته و با 12 پله سعود در جایگاه 129 ام قرار گرفته است.

در این بین اینترنت موبایل ایران وضعیت بهتری را تجربه می‌کند و با متوسط سرعت دانلود 28.83 مگابیت بر ثانیه و آپلود 11.59 مگابیت بر ثانیه نسبت به ماه گذشته بر ثانیه با 4 پله سعود در جایگاه 67 ام قرار گرفته است. در حال حاضر کره جنوبی با متوسط سرعت دانلود 100.22 مگابیت بر ثانیه و آپلود 17.81 مگابیت بر ثانیه سریع‌ترین اینترنت موبایل جهان و سنگاپور با متوسط سرعت دانلود 205.13 مگابیت بر ثانیه و آپلود 213.88 مگابیت بر ثانیه سریع‌ترین اینترنت ثابت جهان را در اختیار شهروندان خود قرار می‌دهند.

رتبه جهانی اینترنت ایران در سال 1399 چند است؟

در بخش اینترنت ثابت به ترتیب کشورهای هنگ کنگ، تایلند، رومانی، سوییس، موناکو در جایگاه دوم تا ششم قرار گرفته‌‌اند؛ همچنین در بخش اینترنت موبایل به ترتیب کشورهای امارات متحده عربی، چین، قطر، هلند و کانادا در جایگاه دوم تا ششم قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد