فرماندار: شهرستان پیشوا در وضعیت سفید کرونا قرار دارد


فرماندار: شهرستان پیشوا در وضعیت سفید کرونا قرار دارد

تهران- ایرنا- فرماندار پیشوا گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، این شهرستان در ابتلا به ویروس کرونا در وضعیت سفید قرار دارد ولی این به معنی از بین رفتن کامل بیماری نیست و در صورت عدم رعایت مسائل بهداشتی، محدودیت‌ها بار دیگر اعمال می‌شود.

حسین عباسی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد کرونا پیشوا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: کرونا پدیده نوظهوری است که به دلیل عدم شناخت صحیح و کامل از نحوه فعالیت ویروس این بیماری، امکان برنامه‌ریزی و مواجهه پیش‌بینی شده در بدو شیوع آن میسر نبود.
وی افزود: هرچند که اپیدمی ویروس کرونا، شرایط ویژه‌ای را در کشور ایجاد کرد و خساراتی را نیز به همراه داشت ولی باعث شد تا علاوه بر نمایان شدن تلاش‌های مخلصانه کادر درمان، موجی از اتحاد و همدلی میان مردم و مسئولان به وجود آید.
فرماندار پیشوا تصریح کرد: هر چند که شهرستان پیشوا از محدودیت‌های در حوزه بهداشت و درمان برخوردار است و از داشتن حتی یک تخت بیمارستانی بی‌بهره است ولی با عملکرد خوب شبکه بهداشت و درمان، ادارات و نهادها، گروه‌های جهادی، مردم و خیرین، شیوع این بیماری به‌خوبی مدیریت شد و امروز بر اساس اعلام وزارت بهداشت، پیشوا در شرایط سفید شیوع ویروس کرونا قرار دارد.
وی تأکید کرد: سفید بودن شرایط شیوع و ابتلاء افرادبه ویروس کرونا در شهرستان پیشوا به معنی نابودی کامل این بیماری نیست و اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، ممکن است به منظور حفظ شرایط موجود، محدودیت‌های اعمال شده در اوایل شیوع این ویروس کرونا بار دیگر تکرار شود.
عباسی افزود: مسئولان ادارات به ویژه مجموعه‌هایی که روزانه با مراجعه تعداد زیادی از مردم مواجهند، موظفند تا در رعایت اصول بهداشتی پیشگام و الگوی مردم بوده و آنان را به مقابله با کرونا ترغیب کنند.
وی با اشاره به آغاز فعالیت بسیاری از صنوف در سطح شهرستان پیشوا گفت: بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با شیوع ویروس کرونا، فعالیت اغلب صنوف، سالن‌های ورزشی و ... به شرط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به حالت عادی بازگشته که لازم است به منظور استمرار رعایت مسائل بهداشتی، شبکه بهداشت و درمان و سایر نهادهای نظارتی، به صورت روزانه فعالیت این مراکز را بررسی کنند.
نماینده دولت در شهرستان پیشوا افزود: برای بازگشایی تالارهای پذیرایی لازم است تا ابتدا اطلاعات جامعی از ظرفیت و وضعیت این اماکن جمع‌آوری شده و در صورت تصمیم‌گیری برای آغاز به کار مجدد، شروع فعالیت آن‌ها با اخذ تعهدات لازم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گیرد و در صورت مشاهده هر گونه موارد غیربهداشتی، با متخلفان برخورد شود.
پیشوا با بیش از۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از دیروز تا امروز سوم تیرماه سال ۱۳۹۹ ، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ٢٣۴ مورد بستری شدند که با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ٢٠٩ هزار و ٩٧٠ نفر رسید.
سیماسادات لاری گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ١٢١ نفر از بیماران کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹ هزار و ٨۶٣ نفر رسید، ضمن آن که تاکنون ١۶٩ هزار و ١۶٠ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها