150 طرح صنعتی در استان اردبیل افتتاح می‌شود


150 طرح صنعتی در استان اردبیل افتتاح می‌شود

اردبیل - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: امسال در سال جهش تولید 150 طرح صنعتی در این استان تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

رامین صادقی روز سه‌شنبه در بازدید خبرنگاران از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل افزود: برای اجرای این طرح‌ها با اشتغالزایی ۶ هزار نفر ۳۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری خواهد شد.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون این طرح‌ها بین ۶۰ تا ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی دارند و سعی می‌شود تا پایان سال تکمیل شوند.

صادقی ضمن اشاره به حفظ سرمایه‌های موجود در بخش صنعت و حفظ اشتغال گفت: در این زمینه از تمام ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات موجود و فعال کردن ظرفیت‌های بخش صنعت استفاده می‌کنیم.

رییس صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در سال گذشته اقدامات خوبی در حمایت از تولید و رونق واحدهای صنعتی انجام شد و این اقدام زمینه اجرای برنامه‌های مناسب در سال جهش اقتصادی را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۵۷ واحد راکد به چرخه تولید بازگشت، اظهارداشت: با راه‌انداری این واحدها برای ۲ هزار نفر فرصت شغلی فراهم شد.

صادقی گفت: امسال احیای واحدهای راکد در دستور کار قرار گرفته و مصمم هستیم تا پایان سال، ۷۸ واحد تولیدی راکد با ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی به چرخه تولید باز گردد.

به گفته وی، هم‌اکنون تعدادی از واحدهای تولیدی استان بر اساس ظرفیت اسمی فعالیت می‌کنند اما تعدادی نیز به ظرفیت‌های واقعی نزدیک شده و در تلاش هستند تا با افزایش تولید و ایجاد اشتغال در بازار حضور یابند.

رییس صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به فعال بودن ۸۴۲ واحد تولیدی و صنعتی در استان افزود:در حال حاضر ۸۰ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی استان فعال و ۲۰ درصد دیگر به تعداد ۱۹۹واحد تولیدی و صنعتی غیر فعال است.

صادقی بیان کرد: از ۱۹۹ واحد تولیدی و صنعتی راکد ۲۴ واحد تولیدی قابل احیا شناسایی شده است.

وی ادامه داد: تمرکز در استان بر این است تا صاحبان سرمایه مورد حمایت و تشویق قرار گرفته و به ظرفیت واقعی تولید برسند.

صادقی گفت: با تعیین هدف شاخص‌های بخش صنعت و معدن حرکت خود را در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید و افزایش ظرفیت اشتغال ادامه خواهیم داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی