حدود هفت هزار پرونده قضایی در شوشتر رسیدگی شد


حدود هفت هزار پرونده قضایی در شوشتر رسیدگی شد

اهواز - ایرنا - رییس دادگستری شهرستان شوشتر گفت: 6 هزار و 995 پرونده قضایی در سه ماه نخست امسال در این دادگستری رسیدگی شد.

مصطفی آباد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مجموعه پرونده ورودی به این دادگستری در این مدت ، حدود هشت هزار ۸۸ پرونده بود که با وجود شرایط کرونایی و تعطیلی مکرر ، به بخش عمده‌ای از آنها رسیدگی شد.

وی افزود: پارسال نیز ۴۳ هزار و ۶۷۶ پرونده در این دادگستری تشکیل شد که به ۴۲ هزار و ۶۶۳ مورد آن رسیدگی شد.

رییس دادگستری شهرستان شوشتر ادامه داد: این در حالی است که این دادگستری ۳۷ درصد در مجموعه قضایی و ۵۳ درصد در حوزه اداری، کمبود نیرو دارد.

وی گفت: با این شرایط دادگستری شوشتر از دادگستری های فعال و پویای خوزستان است که در ارزشیابی پارسال نیز جزو دادگستری‌های برتر شناخته شد.

وی ادامه داد: امسال دستگاه قضایی شهرستان شوشتر برخورد با سارقان مسلح ، مخلان نظم و امنیت، دارندگان سلاح غیرمجاز و دارندگان سلاح مجاز که در آیین‌ها تیراندازی می‌کنند، و نیز فروشندگان مواد مخدر،زمین خواران و فساد اداری را در اولویت قرار داده و از شهروندان تقاضا داریم مستندات خود را در این زمینه به دادگستری گزارش دهند.

وی گفت: ملاقات عمومی در این دادگستری روزانه با رییس دادگستری و دادستان شهرستان برقرار است و پارسال بیش از ۲ هزار مورد ارباب رجوع به صورت حضوری پذیرفته و مشکل آنها پیگیری شد.

رییس دادگستری شهرستان شوشتر افزود: در حوزه ابلاغ الکترونیکی نیز در سه سال اخیر با ایجاد زیرساخت‌های لازم ، از ۲۵ درصد به ۹۴ درصد رسیده ایم که ثمره آن جلوگیری از اطاله دادرسی ، نبود نیاز به مامور ابلاغ و جلوگیری از سو استفاده احتمالی بود.

وی گفت: شورای حل اختلاف شوشتر نیز پارسال با پیگیری مسوولان به ویژه فرماندار شوشتر صاحب ساختمان جدیدی شد و ابلاغ الکترونیکی در آن به بیش از ۹۶ درصد رسیده است.

رییس دادگستری شهرستان شوشتر ادامه داد: یک هزار و ۲۸۵ پرونده و سه پرونده قتل پارسال در شورای حل اختلاف شهرستان شوشتر به سازش ختم شد.

وی گفت: شعبه‌ای از دادگاه انقلاب شهرستان دزفول نیز به تازگی در این دادگستری راه‌اندازی شده و پرونده‌ها به جز موارد خاص، در این دادگستری رسیدگی می‌شوند.

اول تا هفتم تیر هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق